تاریخ انتشار : دوشنبه 27 بهمن 1399 - 11:08
کد خبر : 35447

مقصد سکه پس از عقب نشینی از ۱۲ میلیون

مقصد سکه پس از عقب نشینی از ۱۲ میلیون

قیمت سکه خیلی زود کانال ۱۲ میلیونی را پس داد و اگر امروز حمایت ۱۱ میلیونی و ۸۰۰ هزار تومان را از دست بدهد احتمال ریزش در بازار بالا می رود. اقتصاددان: قیمت سکه پس از چند رفت و برگشت بین دو کانال۱۱ و ۱۲ میلیون، سرانجام راه نزولی را در معاملات پشت خطی انتخاب

قیمت سکه خیلی زود کانال ۱۲ میلیونی را پس داد و اگر امروز حمایت ۱۱ میلیونی و ۸۰۰ هزار تومان را از دست بدهد احتمال ریزش در بازار بالا می رود.

اقتصاددان: قیمت سکه پس از چند رفت و برگشت بین دو کانال۱۱ و ۱۲ میلیون، سرانجام راه نزولی را در معاملات پشت خطی انتخاب کرد. سکه امامی تا ساعت ۱۰ شب روز یک شنبه حتی تا نقط ۱۱ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان پایین رفته بود. به گفته برخی فعالان، زمانی که دلار کانال ۲۶ هزار تومان را از دست داد، افت سکه شدت گرفت.

مقصد سکه پس از عقب نشینی از 12 میلیون

به نظر می رسد، در صورتی ادامه روند کاهشی، حباب سکه در روز جاری افت بیشتری را تجربه کند. فاصله ارزش بازاری سکه با ارزش ذاتی آن در روز یک شنبه به حدود ۷ درصد رسید؛ با این حال، در صورتی که دلار به بالای ۲۶ هزار تومان بازنگردد و اونس طلا نیز نوسان افزایشی معناداری را تجربه نکند، حباب سکه حتی ممکن است در روز جاری تا محدوده ۵ درصدی پایین بیاید.

به طور معمول، سکه به افزایش قیمت دلار بیش از اندازه واکنش نشان می دهد و در زمانی که دلار کاهشی شود، سکه بخشی از اضافه ارزش خود را از دست می دهد.

مقصد سکه پس از عقب نشینی از 12 میلیون

حمایت مهم در بازار سکه

به گفته تحلیل گران فنی، اگر سکه امروز زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی تثبیت شود، احتمال افت این فلز گران بها تا محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود خواهد داشت. ارزش ذاتی سکه نیز در روز یک شنبه تقریبا در محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار داشت. به گفته فعالان، اگر ارزش ذاتی سکه به زیر ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برود، احتمال ریزش سکه حتی تقویت بیشتری خواهد شد.

سکه برای فرار از نزول نیاز دارد که محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را حفظ کند و برای برگشت به جاده صعودی، چاره ای جز بازگشت به کانال ۱۲ میلیونی ندارد.

مقصد سکه پس از عقب نشینی از 12 میلیون

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....