تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 اردیبهشت 1401 - 20:31
کد خبر : 87485

معوقات حق مسکن کارگران واریز می‌شود؟

معوقات حق مسکن کارگران واریز می‌شود؟

یک کارشناس حوزه کار، تصویب مصوبه افزایش حق مسکن کارگران را مورد تاکید قرار داد و از مسئولان و دولتمردان خواست تا برای از بین بردن ناامنی شغلی راهکاری پیش‌بینی کنند. ناصر چمنی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص امنیت شغلی کارگران اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه کارگری

یک کارشناس حوزه کار، تصویب مصوبه افزایش حق مسکن کارگران را مورد تاکید قرار داد و از مسئولان و دولتمردان خواست تا برای از بین بردن ناامنی شغلی راهکاری پیش‌بینی کنند.

ناصر چمنی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص امنیت شغلی کارگران اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه کارگری از تمام زوایا به امنیت شغلی نگاه کردند و مطالبی که در خصوص بسته شدن کارخانه، اصلاح قراردادهای کار و واردات بی‌رویه و تعطیلی فرصتهای شغلی عنوان فرمودند دقیق و موشکافانه بود لذا دولتمردان باید فرمایشات ایشان را سرلوحه کار قرار دهند و راهکار و راه‌حلی برای از بین بردن این نامنی شغلی که بعضا از سوی برخی کارفرمایان مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد، پیش‌بینی کنند.

وی افزود: ما همانطور که طرفدار امنیت شغلی نیروی کار هستیم، صاحب سرمایه هم باید سرمایه‌اش را به کار گیرد و کارگران را مشغول کار کند تا اشتغال به وجود آید.

این کارشناس حوزه کار متذکر شد: قانون کار خوبی داریم که در آن نکات مثبتی در حمایت از کارگر و کارفرما دیده شده و اگر این موضوعات را کنار هم قرار بدهیم همان نقطه نظراتی که مقام معظم رهبری داشتند اجابت می‌کند.

چمنی در ادامه با اشاره به افزایش حق مسکن کارگران، تصویب هر چه سریع‌تر مصوبه شورای‌عالی کار در هیات وزیران را خواستار شد و گفت: انتظار داشتیم در هفته کار و کارگر یا روز جهانی کارگر مصوبه را ابلاغ می‌کردند و هیات دولت می‌توانست افزایش حق مسکن را تصویب کند تا موجب دلگرمی جامعه کارگری شود.

تکلیف معوقات حق مسکن کارگران

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا  ،وی افزود: قبلا وزیر کار اعلام کرده بود که قول آن را از رئیس‌جمهوری گرفته است، بنابر این تصویب و ابلاغ آن نباید با تاخیر همراه باشد.

این کارشناس حوزه کار متذکر شد: وقتی در شورای‌عالی کار مصوب می‌شود که مبلغ حق مسکن کارگران از فروردین ماه افزایش پیدا کند، باید همان برج هم ابلاغ شود که به حقوق فروردین برسد چون حق مسکن جزئی از حقوق کارگران به شمار می‌رود و مثل این است که بخشی از حقوق خود را دریافت نکرده‌ باشند.

به گفته چمنی، حق مسکنی که هم اکنون به کارگران پرداخت می‌شود همان رقم سال گذشته است و لذا هیات دولت هر زمان که مصوبه شورای‌عالی کار را تصویب کند، معوقات آن به حساب کارگران واریز خواهد شد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....