تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 اسفند 1398 - 22:08
کد خبر : 6486

معمای رونق تولید و معادله چند مجهولی آن

معمای رونق تولید و معادله چند مجهولی آن

رهبر انقلاب نیز مجددا کلید حل مشکلات اقتصادی را رونق تولید بیان کردند. رونق تولید خواستی است که هیچ اراده مخالفی ندارد و رای ۱۰۰ درصدی و مثبت همه خواص و عوام جامعه و همه مسولان را به دنبال خود دارد. حالا با این همه تایید، پس چرا تولید آن طور که باید در کشور

رهبر انقلاب نیز مجددا کلید حل مشکلات اقتصادی را رونق تولید بیان کردند. رونق تولید خواستی است که هیچ اراده مخالفی ندارد و رای ۱۰۰ درصدی و مثبت همه خواص و عوام جامعه و همه مسولان را به دنبال خود دارد. حالا با این همه تایید، پس چرا تولید آن طور که باید در کشور ما جان نمی‌گیرد و بیشترِ تولیدکنندگان ما همچون یتیم بی‌پناه آه و ناله می‌کنند؟

به عقیده نگارنده: وقتی اراده همگانی به دنبال کاری باشد آن امر با سرعت و به راحتی به قله موفقیت می‌رسد. پس چرا این فرضیه به تولید که می رسد؛ وفاقِ بی نتیجه است؟

چرا از وضعیت تولید کشور، تولید کنندگان و مردم و مسئولان راضی نیستند و چرا طرح‌های پر سر و صدایِ رونق و بهبودِ تولید، اجرایی نمی‌شود و شعارهای رونق، لباس عمل نمی پوشد؟

چرا رونق تولید که خلاصه مفهوم اقتصاد مقاومتی است در زمینی که همه بازیکنان تلاش و داوران و تماشاچیان برای بُرد آن دست می زنند به راحتی می بازد !به راستی حریف مقابل رونق تولید کیست که پشت تولید را بر خاک می مالد؟

حقیقتا پاسخ چیستانِ رونق تولید چیست؟ شاید بتوان گفت یکی از علل اساسی پیچیدگی معادله رونق تولید در زیاد بودن مجهولات این معادله است! یک اصل ساده ریاضی به ما می گوید حل هر معادله از جمله معادله رونق تولید نیاز به پیدا کردن مقدار مجهول‌های موجود در آن معادله دارد . وقتی ضریب مجهول بی‌نهایت شود و یا معادله خطی و معمولی و ساده تولید در کشور ما؛ غیر خطی و پیچیده و با مجهولات فراوان و حتی لحظه‌ای در حال اضافه شدن مجهولات بیشتر از سوی دستگاه‌های مرتبط و غیر مرتبط باشد، آنگاه دیگر معادله تولید هم دو طرف نخواهد داشت که بخواهیم در دو طرف برای رونق توافق کنیم و علامت تساوی ظاهر شود. بدین گونه است که در معمای رونق و معادله تولیدِ کشور ما، پیدا نمودن مقدار مجهول‌های موجود غیر ممکن شده و لذا حل نشدنی به نظر می‌رسد. پس قدم اول برای حل معادله رونق اینکه دستگاه‌ها و تصمیمات مجهول ساز را متوقف و با شناسایی و پیدا نمودن مقدار مجهول‌های موجود و ساده کردن آن؛ مجهولات را به یک طرف و بقیه را به طرف دوم برد و سپس برای حل آن اقدام کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....