تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 - 20:31
کد خبر : 50695

معرفی رکوردار افزایش قیمت کالای اساسی در اردیبهشت ۱۴۰۰ + جدول

معرفی رکوردار افزایش قیمت کالای اساسی در اردیبهشت ۱۴۰۰ + جدول

بررسی آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد با توجه به روند افزایش قیمت کالاهای اساسی در یک سال گذشته، در اریبهشت سال ۱۴۰۰ گوشت مرغ تازه نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۲۳٫۲ درصد افزایش قیمت بیشترین رشد قیمت را در میان کالای اساسی و مهم به خود اختصاص داد. اقتصاددان: بررسی

بررسی آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد با توجه به روند افزایش قیمت کالاهای اساسی در یک سال گذشته، در اریبهشت سال ۱۴۰۰ گوشت مرغ تازه نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۲۳٫۲ درصد افزایش قیمت بیشترین رشد قیمت را در میان کالای اساسی و مهم به خود اختصاص داد.

اقتصاددان: بررسی آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد، در اردیبهشت سال ۱۴۰۰، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه به‌طور میانگین به بیش از ۲۵ هزار تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با قیمت ۱۱ هزارو ۲۴۳ تومان بیش از ۱۲۳٫۲ درصد رشد داشته است.

داده های اعلام شده از روند قیمت کالای اساسی و مهم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ نشان دهنده آن است که در میان ۸ گروه کالای اساسی که شامل «برنج پاکستان باسماتی»، «برنج تایلندی (غیر از هومالی)»، «برنج طارم اعلا»، «برنج داخلی هاشمی درجه یک»، «شکر سفید»، «گوشت گوساله»، «گوشت گوسفندی (مخلوط)» و «گوشت مرغ تازه» می شود در اردیبهشت ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد قیمت ۴۰ تا ۱۲۳ درصدی کالای اساسی در بازار بودیم.

بنابراین گزارش، متوسط قیمت هر کیلوگرم شکر سفید در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲ هزار و ۳۹۰ تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل با قیمت بیش از ۷ هزار تومان، رشد حدود ۷۶٫۳ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی (مخلوط) نیز به‌طور میانگین به ۱۳۰ هزار و ۳۱۷ تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰٫۹ درصد رشد را داشته است.

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله نیز در اردیبهشت امسال به‌طور میانگین ۱۱۴ هزار و ۹۹۲ تومان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۲٫۲ درصدی داشته است.

همچنین در اردیبهشت ماه قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی (درجه یک) با قیمت ۲۶ هزار و ۶۶۰ تومان، برنج تایلندی (غیر از هومالی) با قیمت ۱۴هزار و ۳۲۶ تومان، برنج طارم اعلاء با قیمت ۳۵ هزار و ۳۲۱ تومان و برنج داخلی هاشمی درجه یک به بیش از ۳۴ هزار تومان در بازار عرضه شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب حدود ۷۲٫۲ درصد، ۸۶٫۲ درصد، ۴۲٫۱ درصد و ۴۰ درصد رشد داشته اند.

معرفی رکوردار افزایش قیمت کالای اساسی در اردیبهشت 1400 + جدول

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....