تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اردیبهشت 1399 - 22:23
کد خبر : 8400

معاون وزیر اقتصاد: شعب بانک‌ها باید کاهش یابد

معاون وزیر اقتصاد: شعب بانک‌ها باید کاهش یابد

عباس معمار نژاد در مجمع عمومی بانک ملی افزود: مساله سود و زیان باید به دغدغه همه کارکنان بانک تبدیل شود. معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: باید برای برآورد هزینه و فایده همه واحدهای بانک، برنامه مدون وجود داشته باشد. وزیر امور اقتصادی و دارایی

عباس معمار نژاد در مجمع عمومی بانک ملی افزود: مساله سود و زیان باید به دغدغه همه کارکنان بانک تبدیل شود.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: باید برای برآورد هزینه و فایده همه واحدهای بانک، برنامه مدون وجود داشته باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه سرعت و کیفیت واگذاری بنگاه های اقتصادی در نظام بانکی و بانک ملی ایران باید افزایش یابد، افزود: بانک ملی ایران باید پیشتازی در پیاده سازی طرح های نوین را نیز برای خود ایجاد کند.

فرهاد دژپسند به توسعه بانکداری دیجیتال اشاره کرد و ادامه داد: می توان بانکداری دیجیتال را به خوبی پیاده سازی کرد و از دستاوردهای جدید برای ارائه خدمات بانکی پیشرفته بهره برد.

محمد رضا حسین‌زاده همچنین شاخص‌های عملکردی در سال گذشته را مطلوب خواند و گفت: در زمینه واگذاری اموال مازاد، خروج از بنگاهداری و نیز وصول مطالبات معوق، بانک ملی ایران پیشرو است و تلاش می کنیم اهداف و الزامات ابلاغی نهادهای بالادستی را بیش از پیش محقق سازیم.

وی به تشکیل دو کارگروه برای اجرای حاکمیت شرکتی و نیز پیاده سازی ایده اقتصاد هوشمند و بانکداری دیجیتال اشاره کرد و گفت: هر دو موضوع به موازات هم در حال پیگیری است و به زودی عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل بانک ملی ایران خاطر نشان کرد: تحول در کسب و کارها و نیز کمک به توسعه کسب و کارهای نو از دستاوردهای مهم بانکداری دیجیتال است.

وی همچنین به لزوم افزایش سرمایه، تجدید ارزیابی دارایی ها و نیز تغییر نظام کارمزدی در سیستم بانکی اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی این تغییرات پیاده سازی شود.

نقش مثبت در تثبیت بازار ارز

معاون نظارتی بانک مرکزی نیز در این جلسه، نقش بانک را در کمک به تثبیت بازار ارز، ویژه و ممتاز ارزیابی کرد.

فرهاد حنیفی با بیان اینکه تغییر ساختار بانک برای کنترل سود و زیان عملیات‌ها ضروری است، گفت: خوشبختانه با ابلاغ های بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، این روند در حال تحقق است.

مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، عباس معمار نژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی، فرهاد حنیفی معاون نظارتی بانک مرکزی، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملی ایران و نیز معاونان وزارت جهاد کشاورزی، تعاون،کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی ، صنعت، معدن و تجارت و نماینده سازمان برنامه و بودجه در محل بانک ملی ایران برگزار و صورت های مالی سال ۹۷ بانک تصویب شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....