تاریخ انتشار : شنبه 21 تیر 1399 - 14:42
کد خبر : 12020

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه: نوردوز تنها دروازه زمینی و شاهراه صادرات به اوراسیا است

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه: نوردوز تنها دروازه زمینی و شاهراه صادرات به اوراسیا است

به گزارش اقتصاددان:معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در حاشیه سفر به منطقه آزاد ارس گفت: منطقه آزاد ارس و بویژه نوردوز تنها دروازه زمینی ایران به کشورهای اوراسیا است و پل نوردوز شاهراه صادرات به اوراسیا می باشد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس غلامرضا انصاری در سفر

به گزارش اقتصاددان:معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در حاشیه سفر به منطقه آزاد ارس گفت: منطقه آزاد ارس و بویژه نوردوز تنها دروازه زمینی ایران به کشورهای اوراسیا است و پل نوردوز شاهراه صادرات به اوراسیا می باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس غلامرضا انصاری در سفر یک روزه خود به منطقه آزاد ارس با اشاره به موقعیت استراتژیک ارس برای ورود به بازارهای اوراسیا گفت: منطقه ازاد ارس نقش بسیار موثر و موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی در مسیر تجارت با اوراسیا دارد  و مرز نوردوز  بعنوان تنها دروازه زمینی کشور و شاهراه صادرات به کشورهای اوراسیا می باشد که نیاز است سرمایه گذاری بیشتری در ان انجام پذیرد.

وی افزود: ارمنستان فرصت بسیار خوبی برای ماست و با عنایت به اینکه منطقه ازاد ارس موقعیت بی نظیری جهت افزایش تجارت با این کشور و کشورهای حوزه اوراسیا را دارد امیدواریم دولت  تلاش کند تا از این فرصت ویژه جهت افزایش توسعه،  اشتغال و تجارت و ارز اوری استفاده کند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ادامه عنوان کرد: مهمترین نقشی که مناطق آزاد میتوانند داشته باشند صادرات و ارز اوری است که  ارس ویژگی شاخصی در حوزه صادرات دارد و خوشبختانه با امضای توافق نامه تجارت آزاد با اوراسیا یک فرصت طلایی  برای ارس فراهم شده است تا از این فرصت جهت حضور در بازارهای اوراسیا استفاده نماید و پیشنهاد می کنم سایر مناطق ازاد نیز از تکنولوژی و دانش فنی موجود در منطقه ازاد ارس بخصوص در زمینه محصولات هیدروپونیک و گلخانه ای  بعنوان الگو استفاده کنند.

غلامرضا انصاری در خصوص برنامه های وزارت امور خارجه در دوران پساکرونا  گفت: ویروس کرونا یک مشکل بین المللی است اما خوشبختانه در هفته های اخیر دولت تمهیداتی اندیشیده است و با مذاکراتی که با کشورهای همسایه صورت گرفته است در صدد هستیم ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی بتوانیم با راه اندازی مجدد مرزها تجارت و رفت و امدها را به روال قبل از کرونا برگردانیم.

گفتنی است در این سفر یک روزه معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و هیات همراه از شرکت ارس تارلا امیر در زمینه محصولات گلخانه ای، شرکت الکا آذربافت در زمینه تولید پارچه ماسک، پایانه نوردوز و جلفا و حمام کردشت بازدید کردند.ع/پایکاه خبری ارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....