تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 - 11:26
کد خبر : 24940

معاونت اقتصادی وزارت خارجه و برنامه های کلان اقتصادی

معاونت اقتصادی وزارت خارجه و برنامه های کلان اقتصادی

تمرکز اصلی معاونت اقتصادی وزارت خارجه بر برنامه های کلان اقتصادی است انصاری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: این معاونت بر برنامه های درازمدت و کلان اقتصادی کشور و همچنین برنامه هایی که بتواند پاسخگوی برنامه های سالانه دولت باشد متمرکز شده است. به گزارش اقتصاددان به نقل از  بازار ،  «غلامرضا انصاری»

تمرکز اصلی معاونت اقتصادی وزارت خارجه بر برنامه های کلان اقتصادی است

انصاری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: این معاونت بر برنامه های درازمدت و کلان اقتصادی کشور و همچنین برنامه هایی که بتواند پاسخگوی برنامه های سالانه دولت باشد متمرکز شده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از  بازار ،  «غلامرضا انصاری» افزود: وزارت امور خارجه در دوره دوم دولت تدبیر و امید بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری بر مسائل اقتصادی معاون دیپلماسی اقتصادی را راه اندازی کرد.

وی اظهارداشت: قرار بر این شد در جهت منویات مقام معظم رهبری و دولت این وزارتخانه تلاش های اقتصادی خود را چندین برابر بیشتر کند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: برای تحقق این مهم ابتدا به ساکن تلاش شد که جهت گیری اقتصاد کشور به سمت کشورهای منطقه و ممالک شرقی باشد.

وی افزود: خوشبختانه امروز همه شاهد موفقیت های خیلی خوب دولت در جهت گیری اقتصاد خارجی خود به سمت شرق بویژه کشورهای همسایه هستند.

انصاری ضمن اشاره به اینکه کشورهای همسایه ظرفیت های بسیار بزرگ برای ایران هستند، اظهارداشت: بیش از ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت در اطراف ایران زندگی می کنند که یک بازار و ظرفیت خوبی برای حوزه تجارت و اقتصاد کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه نمایندگی های وزارت امور خارجه در این حوزه بسیار فعال هستند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: بدین ترتیب یکی از تلاش های این معاونت در سه ساله اخیر جهت دهی مسیر تبادلات اقتصادی و تجاری به سمت کشور های منطقه و ممالک شرقی بوده است.

وی افزود: محور اصلی دستور العمل های که به نمایندگی های وزارت امور خارجه در خارج از کشور ابلاغ شده بحث صادرات است.

انصاری بیان داشت: برنامه وزارت امور خارجه چه در سال رونق تولید و چه جهش تولید باید به مقوله بسیار مهم صادرات در جهت اهداف اقتصادی کشور متمرکز می شد.

وی ادامه داد: نمایندگی های این وزارتخانه تاکنون در حوزه صادرات و تجارت فعالیت های خیلی خوبی در همراهی با وزارت صمت در خارج از کشور انجام داده اند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی امروز با توجه به تلاش های صورت گرفته موفقیت های خیلی خوبی در افغانستان، عراق، ترکیه و دیگر کشورهای منطقه کسب کرده و همینطور ارتباطات اقتصادی و تجاری بسیار خوب و فعال دارد.

وی افزود: ایران امروز طرف اول یا دوم تجاری عراق، طرف اول تجاری افغانستان و همینطور توفقیات بسیار خوبی در ترکیه و سایر کشور های همسایه داشته است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....