تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 - 20:33
کد خبر : 46471

معامله خودرو با رمزارز واقعیت دارد؟

معامله خودرو با رمزارز واقعیت دارد؟

برخی وب‌سایت‌ها و پایگاه‌های خبری در هفته‌های گذشته به موضوع خرید و فروش خودرو با رمزارزها در پایتخت پرداختند، اما فعالان بازار حرکت به این سمت در کشورمان را به این زودی‌ها امکان‌پذیر نمی‌دانند.   به گزارش اقتصاددان به نقل از ایرنا  ،   اوایل فروردین‌ماه امسال بود که ایلان ماسک، مدیر شرکت خودروسازی تسلا اعلام‌کرد:

برخی وب‌سایت‌ها و پایگاه‌های خبری در هفته‌های گذشته به موضوع خرید و فروش خودرو با رمزارزها در پایتخت پرداختند، اما فعالان بازار حرکت به این سمت در کشورمان را به این زودی‌ها امکان‌پذیر نمی‌دانند.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از ایرنا  ،   اوایل فروردین‌ماه امسال بود که ایلان ماسک، مدیر شرکت خودروسازی تسلا اعلام‌کرد: طرفداران این خودروهای گران‌قیمت می‌توانند برای خرید خودروهای این کمپانی از رمزارز بیت‌کوین استفاده کنند.

این در حالی است که «نقد یا معاوضه خودروی خارجی با بیت‌کوین یا اتریوم یا ارزهای دیجیتال موجود حتی معاوضه با ماینر یا ارز دیجیتال»، از جمله مواردی است که در روزها و هفته‌های اخیر به آگهی‌های فضای مجازی کشورمان راه یافته است.

در این میان، برخی‌ها هنوز شرایط جامعه را برای انجام چنین مبادلاتی آماده نمی‌دانند.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت می‌گوید: شاید تاکنون برخی به تعداد انگشت‌شمار به انجام چنین مبادلاتی در بازار خودرو اقدام کرده باشند، اما از آنجایی که هنوز موضوع رمزارزها در کشور به خوبی جا نیفتاده، ریسک‌های خاص خود را به همراه دارد.

وی معتقد است: از آنجایی که سیستم مبادلات بانکی کشور با مشکلاتی مواجه است، بعید به نظر می‌رسد مردم بخواهند خودرو یا هر گونه دارایی دیگر خود را با چیزی معامله کنند که مجازی است و با شرایط فعلی دسترسی به آن هم به سادگی میسر نیست.

لزوم قانونگذاری در زمینه رمزارزها

امیرحسن کاکایی، استاد دانشگاه معتقد است: هرچند به شخصه رمزارزها را در شرایط کنونی قابل اطمینان نمی‌دانم، اما از طرفی نمی‌توان جلوی مردم را گرفت و از اقدام‌های این‌چنینی برحذر داشت.

وی افزود: به‌طور نمونه بارها و بارها مشاهده شده فردی خودروی خود را در ازای سهام فرد دیگری معاوضه کرده و چنین معامله‌ای نمی‌تواند غیرقانونی باشد.

وی تاکید کرد:‌ درخصوص رمزارزها نیز باید به مردم آگاهی داد و البته بهتر است قانون‌گذاری هم انجام شود.

کاکایی افزود: در چند سال اخیر با از دست رفتن چند باره ارزش پول، مردم به تبدیل پول‌ و نقدینگی خود به انواع سرمایه از جمله طلا، سکه، خودرو، مسکن و در یکی دو سال اخیر سهام روی آوردند، اما با قفل شدن بازار خودرو و مسکن و کاهش اعتماد به سرمایه‌گذاری در بورس، اکنون مردم بین دو گزینه اعتماد به بانک مرکزی یا رمزارزها در حال تصمیم‌گیری‌اند.

وی گفت: همه چیز به نحوه عملکرد بانک مرکزی در روزهای آینده بستگی دارد، زیرا هرچند بسیاری افراد اعتمادی به رمزارزها و ارزهای دیجیتال ندارند اما برخی نیز از این راه به سودهای خوبی رسیده‌اند و اینجا عملکرد بانک مرکزی می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....