تاریخ انتشار : دوشنبه 5 اسفند 1398 - 16:43
کد خبر : 6016

معامله‌گری در کدام بازار مالی سودآوری بیشتری دارد؟

معامله‌گری در کدام بازار مالی سودآوری بیشتری دارد؟

معامله‌گری در کدام بازار مالی سودآوری بیشتری دارد؟ معامله گری به طور کلی شغل بسیار سودآوری است که البته مخاطرات بسیار زیادی را نیز با خود همراه دارد و به قولی نمی توان با رویاپردازی و چند ترم کلاس های تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، تبدیل به گرگ وال استریت شد! این را می توان از

معامله گری به طور کلی شغل بسیار سودآوری است که البته مخاطرات بسیار زیادی را نیز با خود همراه دارد و به قولی نمی توان با رویاپردازی و چند ترم کلاس های تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، تبدیل به گرگ وال استریت شد! این را می توان از حجم بالای جستجوی عبارتهایی همچون آموزش بورس، آموزش فارکس و … در گوگل متوجه شد. اما خب هستند افرادی که شب و روز خود را کاملا وقف تریدینگ کرده اند و سودهای کلانی به جیب می زنند. در این مقاله می خواهیم شما را با زیر و بم این کار آشنا کنیم و تا حد امکان هشدارهای لازم را به شما بدهیم تا بتوانید با چشم باز اقدام به معامله گری کنید.

اول از همه برویم سراغ مقایسه بازارهای مالی مختلفی که شما به عنوان یک فرد تازه کار می توانید با فعالیت در آن ها برای خود درآمدزایی داشته باشید. معروف ترین بازار مالی در هر کشوری، بازار بورس و اوراق بهادار آن کشور است، کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست و شما می توانید با دریافت کد بورسی از هر کارگزاری مدنظرتان، شروع به خرید و فروش سهام شرکت های مختلف پذیرفته شده در بورس یا فرابورس نمایید و یا به معامله قراردادهای آتی سکه طلا بپردازید.

مزایا و معایب بازار بورس ایران

بازار بورس و فرابورس ایران از لحاظ قانونی ساختارمند هستند و تحت نظارت های شدید سازمان های مختلف هستند تا احتمال تقلب و خطا در معاملات به صفر برسد. بنابراین یک معامله گر با فعالیت در این بازار، نه تنها به رونق اقتصادی کشور کمک می کند، می تواند از نوسانات خوبی که اغلب سهامها دارا می باشند، کسب سود و درآمد کند.

اما از معایب آن می توان به فعالیت ۴ ساعته از روز شنبه تا چهارشنبه اشاره کرد. به عبارتی تریدرهای بورسی امکان فعالیت تمام وقت در این بازار را ندارند و با فرارسیدن ظهر هر روز، می بایست تا صبح فردا صبر کنند. از طرفی بسیاری از اتفاقات مهم تاثیر گذار بر قیمت سهام شرکت ها و یا شاخص بورس، امکان دارد در زمان تعطیلی بازار پیش بیاید که سبب می شود معامله گر کنترل کامل بر معاملات و سرمایه خویش نداشته باشد.

از طرف دیگر مفهومی ابداعی در بازار سهام ایران وجود دارد که ضررهای هنگفتی می تواند به سرمایه گذاران وارد کند، آن هم دامنه نوسان روزانه است. برای مثال هر سهم از قیمت آغازین خود در روز نهایتا ۵ درصد افزایش یا کاهش قیمت را می تواند تجربه کند و سفارشات خرید یا فروش سهامی که خارج از این دامنه نوسانات باشد انجام نخواهند شد و به روز دیگری موکول می شوند.

بازار ارزهای بین المللی به چه صورت عمل می کند؟

بازار ارزهای بین المللی اما بسیاری از مشکلات بازارهای بورس کشورها را ندارد و با فعالیت شبانه روزی در ۵ روز هفته، تریدرهای تمام وقت بسیاری را در دنیا به سمت خود جذب کرده است. از طرف دیگر با حجم مبادلات مالی روزانه ۵ تریلیون دلار، با اختلاف زیادی، بزرگترین بازار مالی دنیاست. همین مورد به عدم امکان دستکاری های قیمتی و تاثیرناپذیری بر اتفاقات خرد میانجامد.

سس

در این بازار معامله گران و افراد علاقه مند می توانند با گشت و گذار در اینترنت و افتتاح حساب در یک بروکر فارکس که اعتبار بالایی دارد، از قبیل بروکر فارکس تایم  و هات فارکس، شروع به فعالیت در بازار کنند. تنها موردی که وجود دارد، سرعت بسیار بالای نوسانات در این بازار است که باعث می شود افراد تازه کار به راحتی تمام سرمایه خود را از دست بدهند. به همین دلیل اکثر بروکرها حساب آزمایشی به تریدرها ارائه می کنند تا با تست و بررسی بلند مدت استراتژی های معاملاتی خویش، با اطمینان بالایی وارد بازار شوند.

بازار ارزهای دیجیتال پس چی؟

بازار رمزارزها یا ارزهای دیجیتال که با پادشاهشان به نام بیت کوین شناخته می شوند، فضای بسیار جالب تری از بازار ارزهای بین المللی دارد. به این ترتیب که ۲۴ ساعت روز و هر روز هفته باز هستند و حتی یک روز یا یک ساعت تعطیلی در سال ندارند! این بازار را می توان به جرات پر ریسک ترین مارکت دنیا نامید به این ترتیب که به دلیل کم بودن حجم نقدینگی در این بازار و زیاد بودن ارزهایی که می توان آن ها را معامله کرد، احتمال این که سرمایه شما در یک ساعت ۱۰ برابر شود و یا حتی به صفر برسد، بسیار زیاد است.

ترید و فعالیت در این بازار نیازمند دانش تحلیلی و تجربه معاملاتی بسیار بالاست که طبیعتا سرمایه گذاران کارکشته مخاطبان ایده آل این مارکت هستند. برای شروع به کار می بایست در یک صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کنید و با خرید و واریز بیت کوین به حساب خود، کار خود را شروع کنید. از طرفی دیگر اگر به دنبال ترید نیستید می توانید با استخراج بیت کوین یا کلود ماینینگ نیز در این بازار کسب درآمد ارزی داشته باشید.

فرقی ندارد در کدام بازار قصد فعالیت دارید، در هر صورت سعی کنید ابتدا به مقدار لازم و کافی آموزش ببینید و تا حد امکان آموخته های خود را به بوته آزمایش بگذارید و مهم تر از هر چیزی، با سرمایه ای وارد شوید که تحمل از دست دادنش را دارید.

منبع : ویرلن

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....