تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اسفند 1398 - 19:55
کد خبر : 6436

مصرف آنتی‌بیوتیک در درمان کرونا موثر است؟

مصرف آنتی‌بیوتیک در درمان کرونا موثر است؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از خبرآنلاین، بنا به گفته متخصصان درمان و بهداشت، آنتی‌بیوتیک‌ها نمی‌توانند ویروس کرونای جدید را از بین ببرند. آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان عفونت‌های ناشی از باکتری‌ها استفاده می‌شوند. آنها باکتری‌های بیماری‌زا را از بین برده یا جلوی تکثیر آنها را می‌گیرند و بدین ترتیب عفونت‌های ایجاد شده را درمان می‌کنند. اما

به گزارش اقتصاددان به نقل از خبرآنلاین، بنا به گفته متخصصان درمان و بهداشت، آنتی‌بیوتیک‌ها نمی‌توانند ویروس کرونای جدید را از بین ببرند.

آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان عفونت‌های ناشی از باکتری‌ها استفاده می‌شوند. آنها باکتری‌های بیماری‌زا را از بین برده یا جلوی تکثیر آنها را می‌گیرند و بدین ترتیب عفونت‌های ایجاد شده را درمان می‌کنند.

اما ویروس کرونای جدید (۲۰۱۹-nCoV)، همانطور که از نامش پیداست، ویروس و یکی از انواع ویروس‌های کروناست که داروهای آنتی‌بیوتیک روی آنها کارگر نیستند.

اما گاهی اوقات در بیمارستان به فرد مبتلا به ویروس کرونای جدید، آنتی‌بیوتیک داده می‌شود تا عفونت‌های باکتریایی دیگر که با عفونت ناشی از این ویروس همراه هستند، درمان شوند و شدت بیماری فرد مبتلا را بالا نبرند.

با اینحال محققان در استفاده از داروهای آنتی‌بیوتیک بسیار احتیاط می‌کنند. زیرا بنا بر تحقیقات متعدد مشخص شده که آنتی‌بیوتیک می‌تواند از عملکرد سیستم ایمنی بدن بکاهد. در تحقیقی که محققان دانشگاه ام‌آی‌تی و هاروارد روی موش‌های آزمایشگاهی انجام دادند مشخص شد، از توانایی سلول‌های سیستم ایمنی بدن موش‌ها در مبارزه با عفونت‌ها، پس از مصرف آنتی‌بیوتیک کاسته شد.

اگرچه آنتی‌بیوتیک‌ها برای مقابله با باکتری‌های بیماری‌زا به کمک سیستم ایمنی بدن می‌آیند، آنها عوارض جانبی متعددی، از جمله حذف باکتری‌های «خوب» و ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن، از خود به جا می‌گذارند.

از طرفی در حال حاضر با نبود داروهای مناسب درمان ویروس کرونای جدید، محققان و پزشکان، در مبارزه با این بیماری، به سیستم ایمنی بدن فرد مبتلا متکی هستند و فرد با کمک سیستم ایمنی بدن قوی می‌تواند جان سالم به‌در برد.

fرای مقابله با این ویروس توصیه می‌شود از داروهای تضعیف‌کننده سیستم ایمنی بدن استفاده نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....