تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 - 11:36
کد خبر : 69879

مصاحبه با زینب کنگرانی فراهانی ، استاد سیاه قلم

مصاحبه با زینب کنگرانی فراهانی ، استاد سیاه قلم

درخدمت خانم زینب فراهانی موسس مجموعه آموزشی آنتارس هستیم . *خانم زینب فراهانی لطف می کنید خودتان رامعرفی نمائید ودلیل انتخاب کلمه آنتارس را برای مجموعه آموزشی وهنری خودتان بگوئید؟* باعرض سلام . زینب کنگرانی فراهانی هستم از پدر و مادری که زاده‌ی تفرش و آشتیان هستند خود من تهران به دنیا آمدم و متولد

درخدمت خانم زینب فراهانی موسس مجموعه آموزشی آنتارس هستیم .

*خانم زینب فراهانی لطف می کنید خودتان رامعرفی نمائید ودلیل انتخاب کلمه آنتارس را برای مجموعه آموزشی وهنری خودتان بگوئید؟*

IMG 20211207 WA0032 اقتصاددان نوشته

باعرض سلام . زینب کنگرانی فراهانی هستم
از پدر و مادری که زاده‌ی تفرش و آشتیان هستند
خود من تهران به دنیا آمدم و متولد ۱۵ خرداد ۱۳۷۳.
من به خاطر مهارتی که در سیاه قلم داشتم از طرف دانشگاه تربیت مدرس دعوت شدم برای تدریس سیاه قلم که تا زمانی که مشغول به نمایشگاه بشم در دانشگاه تربیت مدرس تدریس می‌کردم ولی از زمانی که مشغلم زیاد شد متاسفانه دیگه نتونستم در آنجا تدریس کنم .

IMG 20211212 WA0105 اقتصاددان نوشته

دلیل اینکه اسم گروهم را آنتارس گذاشتم این هستش که روی دست چپ من یک خالی وجود داره ، این خال مادرزادی هست و از علاقه‌ی من به نجوم باعث انتخاب اسم آنتارس بود اون هم به دلیل اینکه وقتی شما توی عالم نجوم صور فلکی عقرب را پیدا کنید دقیقا روی قلب این عقرب ستاره آنتارس رو می‌بینید که از نظر جرم ۱۸ برابر خورشید و از نظر تابش نور ۶۰ هزار برابر خورشید هست و به خاطر عظمت و خاص بودن این ستاره تصمیم گرفتم که اون رو به خال روی دستم تشبیه کنم و اسم آنتارس رو انتخاب کردم

*خانم فراهانی لطفا توضیح دهید که چگونه به سمت نقاشی روی آوردید ؟*

IMG 20211207 WA0040 اقتصاددان نوشته

اگر بخوام درباره‌ی خودم برای شما صحبت کنم
من از بچگی نقاشی می‌کردم ولی با کامپیوتر و موس ( ویندوز XP برنامه Paint )نقاشی کردن و شروع کردم.
وارد رشته‌ی هنرستان نتونستم بشم به خاطر مخالفت‌های پدر و مادرم واردرشته انسانی شدم و روانشناسی خوندم و به خاطر اینکه بتونم خودم مستقل وارد هنر بشم از خانوادم پول نگرفتم و وارد یک شرکت شدم به عنوان دفتردار و اون شرکت هیچ ربطی به من و چیزایی که بلد بودم نداشت و سال سختی رو پشت سر گذاشتم اما پول که به من می‌رسید باعث می‌شد بتونم همه‌ی هزینه های خودمو در بیارم وبتونم لوازم نقاشی وسیاه قلم خریداری نمایم.
اون روزها یکی از بهترین روزهای زندگیم هستش وسریعا در کلاس نقاشی نزدیک ترین جایی که به خونمون بودرفتم ثبت نام کردم .
اولش با کشیدن یک چشم شروع کردم که یادم نمیره ساعتها اون چشم رو نگاه میکردم ، دوم یه چهره کشیدم و بعد یه چهره دیگه و همینطور ادامه پیدا کرد .
همینطور که توی طراحی کردن فعالیت داشتم ، توی نمایشگاه های گروهی که استادم برگزار میکرد یا جاهای دیگه ای که نمایشگاه نقاشی برگزار بود شرکت می‌کردم وبه یادگیری وکسب تجربه می پرداختم .
اون زمان بعد از اینکه سیاه قلم رو یاد گرفتم دپارتمان عکاسی دانشگاه علم و فرهنگ هم به من دادن . مدیریت اونجا خیلی برام تجربه جذابی بود چون من عکاسی هم میکردم ودوره های زیادی در زمینه عکاسی دیده بودم وبه عکاسی هم علاقه زیادی دارم و توی عکاسی هم می‌تونستم آموزش بدم و رشته‌ی تخصصی من اون زمان عکاسی مستند بود .
استعداد خوبی تو این زمینه داشتم ولی به خاطر اینکه علاقم وتخصصم توی نقاشی بیشتر بود تلاش کردم که دوباره برگردم سمت نقاشی .
این شد که علاوه بر اینکه دوباره آموزش دیدن رو شروع کردم به خاطر شرایط کرونا آموزش دادن رو هم شروع کردم .
قبلا تجربه ی آموزش دادن رو توی قسمت‌های معتبر آموزشگاه های مختلف تهران داشتم اما این‌باربا توجه به کروناآموزش مجازی را شروع کردم به خاطر اینکه نباید از خونه ها خارج می شدیم لذا
آموزش مجازی رو شروع کردم و خداروشکر تونستم آنقدر پیشرفت ‌کنم که حدودا توی یک سال چیزی حدود ۵۰۰ نفر هنرجو داشتم و درآمد واعتبار خوبی تونستم کسب کنم .
عرض کنم خدمتتون که بعد از اون وقتی دیگه توانایی خودم رو ثابت شده دیدم بیشتر اعتماد به نفس پیدا کردم و شروع کردم به تیم جمع کردن برای قسمت آموزش و خودم به ارتباط بیشتر با مردم پرداختم و اون هم نمایشگاه نقاشی برگزار کردن هست.
و شروع کردم ایده هایی که توی ذهنم بود را صفر تا صد با مسئولیت خودم اجرا کردن و حالا درست جایی هستم که آرزوشو داشتم ویاد اون روزه های میافتم که کسی نمی‌آمد توی دانشگاه علم و فرهنگ حتی یکی از عکاسی های من رو در نمایشگاه ها ببینه و در روزهای آینده انشاالله بزرگترین نقاشی سیاه قلم ایران را با بزرگترین تیم هنری سیاه قلم ایران درمجتمع ایرانمال تهران برگزار خواهم کرد .
خداروشکر چیزی که خدا به من داده آدم های خیلی خیلی خیلی خوب و ارزشمند توی زندگیمه که هیچ وقت حضورشون و کمک‌هاشون رو فراموش نمی‌کنم .

*خانم فراهانی لطفادر مورد کارهای که تا به حال انجام داده اید ویا تصمیم به انجام آن دارید بگوئید ؟*

IMG 20211207 WA0038 اقتصاددان نوشته

اولین کاری که برای برگزاری نمایشگاه‌ها کردم این بود که یه ایده‌ی جذابی بدم که با هر نمایشگاه دیگه‌ای متفاوت باشه .
این ایده‌ی جذاب در واقع زنده کردن نقاشی‌ها و برقراری حس جالب بیننده و هنرمند و کاری که انجام میده بود .
در واقع من تلاشم این بود کسی که یک تصویر رو می‌بینه به اندازه‌ی کسی که یک تصویر رو می‌کشه لذت ببره و این دقیقا نقطه ای بود که ازش ایده‌ی نمایشگاه لایو رو گرفتم .
نمایشگاه لایو به این صورت هست که صفر تا صد یک طراحی توسط یک هنرمند در حضور مردم و بیننده‌ها انجام بشه که اولین تجربه نمایشگاه لایومون توی باغ موزه دفاع مقدس بود که با ۸ هنرمند شروع کردیم .
تمامی بچه هایی که وارد این تیم به اسم تیم هنری آنتارس می شوند با وسواس خودم انتخابشون می‌کنم چون همه‌ی اینها نماینده های تمامی کسانی هستند که تکنیک سیاه قلم رو از روی علاقشون انتخاب کردند .
دومین تجربه ما در شبکه پنج سیما بود .
سومین تجربه ما در نمایشگاه‌های متعددی که در سراسر کشور برگزار می‌شود انجام شد که من به مهمترین‌ها اشاره می‌کنم : نمایشگاه مترو ، نمایشگاهی که با همکاری مترو و شهرداری انجام دادیم برای اولین سالگرد حاج قاسم در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۹۹ .
این نمایشگاه در ایوان انتظار مترو ولیعصر و سالن مترو امام خمینی برگزار شد .
و خیلی مورد استقبال قرار گرفت ، تیم ما اون موقع به ۱۲ نفر رسیده بود و از سراسر کشور برای مصاحبه با بچه‌ها تشریف آوردند حتی خود مترو هم یک برنامه ای ترتیب داد که هم معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و هم معاونت فرهنگی کل کشور آقای اوحدی حضور داشتند و حتی سفارش نقاشی هم به تیم ما دادند که عکسها تقدیم حضورتون می‌شود .

ما بین این نمایشگاه‌ها دو تا نمایشگاه مجازی داشتم که یکی از آنها ۸۰ تابلو از سراسر کشور برای من فرستاده شد ‌که در تهران در نمایشگاه‌های اداره‌ی ارشاد برگزار کردم .
و نمایشگاه بعدی که به صورت مجازی تابلوها گردآوری شد ۴۰ تابلو برای اربعین سال ۱۴۰۰ بود که این نمایشگاه در موکب خدام الحسین عمود ۱۱۲۰ در کشور عراق برگزار شد .

IMG 20211207 WA0033 اقتصاددان نوشته

*خانم فراهانی لطفا در مورد پروژه جدیدی که می خواهید به همراه تیمتون انجام بدهید توضیحاتی بدهید ؟*

IMG 20211207 WA0037 اقتصاددان نوشته

ما انشاالله با بزرگترین تیم هنری آنتارس با ۳۰ نفر عضو بزرگترین تابلوی سیاه قلم رو در باغ ماهان ایرانمال به تصویر خواهیم کشید .
بسیار پروژه بزرگ و سنگینی هستش اما با توجه به فعالیت‌هایی که انجام دادیم انشاالله خواهیم توانست این رو هم برگزار کنیم زمان این نمایشگاه از ۴ تا ۱۰ دی هستش . یک سناریو که موضوع فرهنگی و هنری داره مربوط به موضوع روز دهه هشتاد میشه ، توسط ۲۰ هنرمند یک تابلوی ۲۰ متری به صورت پیوسته کشیده میشه که این بزرگترین تابلوی سیاه قلم کل کشور هست .
از علاقه‌مندان میخوام که اگر دوست دارید حضوری با تیم آنتارس آشنا بشید از ساعت ۲:۳۰ تا ۸:۳۰ شب در باغ ماهان
ایرانمال حضور پیدا کنید .

IMG 20211207 WA0034 اقتصاددان نوشته

خانم فراهانی تشکر از حضورتان در خبرگزاری اقتصاددان
@zeynabbfarahani
انشاالله در پروژه ایرانمال همانند پروژه های قبلی موفق بوده وبه همراه تیمتان بدرخشید واثر زیبای را در مجموعه هنری به یادگار بگذارید.
گزارش : ابوالفضل هنانیان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....