تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 - 9:42
کد خبر : 44337

مصاحبه ای از جنس انتحار یا قهرمان سازی

مصاحبه ای از جنس انتحار یا  قهرمان سازی

مصاحبه منتشرنشده سه ساعته وزیر امور خارجه ایران آقای ظریف با سعید لیلاز اقتصاددان حامی دولت که سر از شبکه سعودی یعنی ایران اینتر نشنال درآورده است ( چه کس یا کسانی این فایل صوتی را به شبکه تلویزیونی دشمنان کشورمان رسانده اند خود جای بحث امنیتی فراوانی دارد) در نوع خود بی نظیر است.

مصاحبه منتشرنشده سه ساعته وزیر امور خارجه ایران آقای ظریف با سعید لیلاز اقتصاددان حامی دولت که سر از شبکه سعودی یعنی ایران اینتر نشنال درآورده است ( چه کس یا کسانی این فایل صوتی را به شبکه تلویزیونی دشمنان کشورمان رسانده اند خود جای بحث امنیتی فراوانی دارد) در نوع خود بی نظیر است.

این شبکه تلویزیونی ضد ایران می گوید این فایل صوتی که در اسفند ماه سال گذشته ضبط شده است قرار بوده تا در پایان دولت روحانی رسانه ای شود( خود این خبر هم درز اطلاعاتی عجیبی است)ولی توسط عواملی به این شبکه رسیده و امروز منتشر گردیده است.

اما در این فایل سه ساعته آقای ظریف به دو جنبه فعالیت ایران در قالب میدان و دیپلماسی پرداخته است، سپهبد شهید سلیمانی را مصداق میدان و خود را مصداق دیپلماسی معرفی میکند و جملاتی عجیب در این مصاحبه بیان می کند از جمله اینکه :
دیپلماسی به دلیل فشار‌های قاسم سلیمانی فدای میدان جنگ و نظامی گری شد.

او در جای دیگری میگوید که آیا من باید از جان کری می شنیدم که چند صد بار مواضع مقاومت در سوریه توسط اسرائیل بمباران شده است ؟
آقای ظریف میگوید حمله به عین الاسد را مسئولان عراقی و آمریکایی قبل از حمله و من بعد از حمله متوجه شده ام.

یا در جایی دیگر میگوید میدان، دستور استفاده از ایران ایر را برای نقل و انتقالات در سوریه را می داد و دیپلماسی کاری نمی توانست انجام دهد.

ظریف در این مصاحبه همچنین میگوید من دهها بار دیپلماسی را به میدان واگذار کردم ولی میدان حتی یکبار برای دیپلماسی قدمی بر نداشت.

به هر حال این فایل سه ساعته در فضای مجازی در حال پخش شدن است ولی مسئله مهم، دلیل این مصاحبه و مهمتر از آن دلیل پخش آن دو ماه قبل از انتخابات ۱۴۰۰ توسط شبکه معاند ایران اینترنشنال می باشد.

واقعا اگر میدان هم به نفع دیپلماسی تمام اقدامات خود را رها میکرد و از جمله مبارزه با داعش در عمق خاک سوریه و عراق را به دفاع در مرزهای ایران با این جنایتکاران وحشی ضد شیعه تبدیل میکرد امروز ” دولت اسلامی عراق و شام ” یا همان داعش صاحب دو کشور و در قالب یک حکومت خونریز به ظاهر اسلامی نبود ؟ چند ده هزار شهید باید در مرزها برای دفاع از ناموس ایران و ایرانی می دادیم و هر روز چندین انفجار انتحاری در خیابان های شلوغ کشورمان را تجربه می کردیم.

آیا اگر میدان را به نفع دیپلماسی خالی میکردیم امروز برگ برنده ای برای برگشتن آمریکا به میز مذاکره داشتیم؟دیپلماسی باید بداند هیچگاه آمریکا به کمتر از یک ایران تجزیه شده به چند کشور وچند اقلیم قومی راضی نخواهد شد و اگر خدای دیپلماسی هم بودیم با وجود سیاست‌مداران آمریکایی و اسرائیلی و اروپایی و ثروت کشورهای عربی و جنگجویان نیابتی عربی، عبری ، غربی از ۴۵ کشور جهان ، مردم ایران هرگز روی خوش در زندگی خود نمی دیدند.

ای کاش پشت صحنه پخش این فایل صوتی دلایل انتخاباتی نخوابیده باشد که اگر چنین باشد ، تیغ را با دست خودمان به دست زنگی مست داده ایم و تمام منافع ملی خود را فدای برد در یک انتخابات کرده ایم.

تاریخ ثابت خواهد کرد که میدان نگهدار ایران و ایرانی بوده است و باز میدان بوده است که امروز دیپلماسی با سرافرازی در وین شاهد بازگشت خفت آمیز آمریکا به میز مذاکرات است.

آمریکایی که تا سال پیش چندین تاریخ برای سرنگونی جمهوری اسلامی می داد امروز در حال امتیاز دادن به قدرت میدان است نه دیپلماسی.

عاقبت فرمانده میدان شهادت در راه خدا بود و امیدوارم که فرمانده دیپلماسی نیز عاقبت به خیر گردند!

سیداحمدنبوی
دبیرکل حزب همت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....