تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1400 - 14:57
کد خبر : 61254

مرز مهران فقط برای عبور تجهیزات موکب داران فعال است

مرز مهران فقط برای عبور تجهیزات موکب داران فعال است

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: مرز مهران از امروز فقط برای عبور تجهیزات موکب‌ها فعال است، زائرین مراجعه نکنند. اقتصاددان: علی اکبر بسطامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرز مسافری مهران در استان ایلام به سمت عراق بسته است و فعلا تردد به سمت عراق از

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: مرز مهران از امروز فقط برای عبور تجهیزات موکب‌ها فعال است، زائرین مراجعه نکنند.

اقتصاددان: علی اکبر بسطامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرز مسافری مهران در استان ایلام به سمت عراق بسته است و فعلا تردد به سمت عراق از طریق هوایی انجام می شود.

وی با اشاره به نزدیکی ایام اربعین تاکید کرد: مرز مهران آمادگی پذیرش مسافر به سمت عراق را ندارد و طبق توافقات صورت گرفته با مقامات عراقی تنها امکان بازگشت زائران از عراق به داخل کشور پس از ایام اربعین از طریق مهران امکان پذیر است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی، هلیلان، چوار و سیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: مرز مهران برای انتقال تجهیزات موکب های مسیر پیاده روی اربعین شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) پیش بینی شده است و کامیون تجهیزات موکب ها امکان تردد از این مرز را دارند.

بسطامی یادآور شد: بدون شک افرادیکه طبق توافق با کشور عراق اعم از زائران و موکل داران به کشور عراق از طریق هوایی و زمینی مراجعه می کنند، باید دارای تست سی پی آر بوده و هر ۲ دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

وی ابراز امیدواری کرد پس از ایمنی مردم در سال‌های آتی دوباره پیاده روی اربعین با شور و شوق خاصی برگزار شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سیل مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) و علاقمندی آنان برای زیارت اکنون ۲ سال است که به دلیل شیوع کرونا تنها به منظور حفظ سلامت مردم این راهپیمایی به صورت محدود برگزار می شود.

بر اساس اعلام مقامات استان ایلام در طول هفت روز گذشته از ورود ۳۰۰ زائر اربعین حسینی به مرز مهران و عزیمت به کشور عراق ممانعت شده است و گشت های ایست و بازرسی در هفت نقطه استان ایلام برای عودت زائران احتمالی اربعین به استان های مبدا خود استقرار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....