تاریخ انتشار : یکشنبه 26 مرداد 1399 - 8:46
کد خبر : 15390

مردم و غافلگیری اقتصادی

مردم و غافلگیری اقتصادی

اقتصاددان :برای نجات بورس منتظر سوپرایز بعدی باشید! اصولا در اقتصادِ کشورهای دنیا تصمیمات روتین اقتصادی بر اساس یک انتظار معقول و کارشناسی و در تاریخ‌های مشخص ( که خود بعد از ارائه نتایج عملکرد و آمارهای واقعی از تولید و و نرخ اشتغال و بیکاری و نرخ بهره و …) گرفته می‌شود و اقتصاد

اقتصاددان :برای نجات بورس منتظر سوپرایز بعدی باشید!

اصولا در اقتصادِ کشورهای دنیا تصمیمات روتین اقتصادی بر اساس یک انتظار معقول و کارشناسی و در تاریخ‌های مشخص ( که خود بعد از ارائه نتایج عملکرد و آمارهای واقعی از تولید و و نرخ اشتغال و بیکاری و نرخ بهره و …) گرفته می‌شود و اقتصاد را تا حد زیادی پیش بینی پذیر و قابل تحلیل می‌کند. مصوبات هم معمولا زمان مشخصی بعد از تصویب اجرا می‌شوند تا شوک به اقتصاد وارد نشود و فعالان اقتصادی فرصت تطبیق شرایط را با اطلاعات و تصمیمات جدید داشته باشند. در این فضا ، همانطور که گفته شد اعتماد شکل می‌گیرد و اکوسیستم کسب و کار به درستی کار می‌کند و موج‌های سینوسی با شدت کمتری شکل می‌گیرند و یا اصلا شکل نمی‌گیرند.

حالا شرایط اقتصاد ما را نگاه کنید!

دولت به جای همه تصمیم می‌گیرد.

سهام عدالت مردم را به کارگزاران سپرده اند

ناگهان، نرخ سود بانکی را به طور شبانه افزایش می‌دهند.

مثلا چند نفر نامه می‌زنند و مسیر اقتصاد کشور را تغییر می‌دهند.

ناگهان از خریداران سکه مالیات می‌گیرند.

ناگهان دارادوم را لغو و دوباره آگهی می‌کنند.

ناگهان به مردم می‌گویند هیچ تصمیم اقتصادی در این هفته نگیرید تا سوپرایز اقتصادی ما رونمایی شود که شد و ای کاش نمی‌ شد!

مسولین محترم ، بعید است اعتمادی به اقتصاد در این شرایط باقی مانده باشد.

عزیزان سوپرایز برای جشن تولد است نه اقتصاد مملکت!

با این رویه ای که در پیش گرفته اید مردم را به فکر بازار دیگری می‌اندازید. ما هر چه گفتیم شما کار خودتان را کردید و جوابش را در بازار گرفتید.

به نظرم برگشت بورس کار سختی نیست…. لااقل برای شما کار سختی نیست. یک شوک که بدهید و یک سوپرایز دیگر رونمایی کنید بورس ۱۸۰ درجه تغییر جهت می‌دهد و همه چیز فراموش می‌شود اما فکر نکنید در اقتصاد کشور تغییری ایجاد کرده اید شما فقط خالق موج هستید. شما فقط موج‌هایی در اقتصاد ایجاد می‌کنید و مردم هم با استرس فراوان به انتظار موج نشسته اند تا در این سیلاب اقتصادی بتوانند بر موج‌ها سوار شوند تا شاید کمی از اثرات منفی تورم و بیکاری کرونا را جبران کنند و قدرت خرید خود را حفظ کنند. یک روز موج خرید خودرو راه می‌افتد و مردم صف می‌بندند، یک روز بورس، یک روز طلا و ارز و ….

می‌دانم که در نهایت آن چوب جادویی را تکان می دهید و با یک غافلگیری دیگر، بورس را هم درست می‌کنید. منتظر سوپرایز شما هستیم، همه چشم انتظاریم تا ببینیم سوپرایز بعدی چیست؟

می‌دانم که این روند منفی و ناامیدی به زودی با ورود یک ابَرقهرمان و پیدا کردن یک یا چند مقصر به روندی مثبت و پر نشاط تبدیل می‌شود. ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....