تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 فروردین 1400 - 10:57
کد خبر : 43011

مردم به یارانه‌ها وابسته شده‌اند

مردم به یارانه‌ها وابسته شده‌اند

سبزعلیپور، رئیس مرکز تجارت جهانی ایران پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی در این شرایط تورمی را نوعی گداپروری دانست و افزود: مردم با این پول قادر به انجام هیچ کاری نیستند.     به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ،محمدرضا سبزعلیپور، رئیس مرکز تجارت جهانی ایران درمورد سرنوشت یارانه نقدی در سال ۱۴۰۰ گفت:

سبزعلیپور، رئیس مرکز تجارت جهانی ایران پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی در این شرایط تورمی را نوعی گداپروری دانست و افزود: مردم با این پول قادر به انجام هیچ کاری نیستند.

    به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ،محمدرضا سبزعلیپور، رئیس مرکز تجارت جهانی ایران درمورد سرنوشت یارانه نقدی در سال ۱۴۰۰ گفت: پرداخت یارانه که در گذشته به صورت سوبسید روی کالاها داده می‌شود تا کالاها ارزان به دست مردم برسد قطع شد یعنی نرخ‌ها را آزادسازی کردند تا مبلغ مازاد را به خود مردم بپردازند.

وی بخشی از تورم امروز را نتیجه همان آزادسازی قیمت‌ها دانست و گفت: بعد از آزادسازی قیمتها هر دولتی به خودش اجازه داد که سال به سال نرخ کالا و خدمات و انرژی را گران تر کند اما در مقابل به هر نفر مبلغ ۴۵ هزار تومان را تعیین کردند که تا به امروز حتی یک ریال هم افزایش پیدا نکرده است.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی در این شرایط تورمی را نوعی گداپروری دانست و افزود: مردم از طرفی با این پول قادر به انجام هیچ کاری نیستند و از طرف دیگر هم به این پول وابسته شده‌اند و جالب تر اینکه دولت هم بر سر مردم منت می‌گذارد و اظهار بی پولی می‌کند.

سبزعلیپور پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی را یک تجربه ناموفق ارزیابی کرد و گفت: مسئولان با این کار فقط مردم را وابسته به یک پولی کردند که در شأن مردم ایران نبود و دولتهای بعدی هم درگیر این قضیه شدند.

وی با انتقاد از اینکه خیلی از یارانه بگیران وضع مالی بسیار خوبی دارند افزود: عدالت اجتماعی زمانی محقق می‌شود که دولتها این کار را از پایه به درستی اجرایی کنند اما وقتی خود دولتمردان عدالت اجتماعی و قوانین را رعایت نمی‌کنند و در رفاه زندگی می‌کنند و مردم در سختی هستند عدالت اجتماعی هم هیچ وقت محقق نخواهدشد.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران با بیان اینکه توزیع نقدینگی در جامعه مردم را وابسته می‌کند و باعث درگیری بین اعضای خانواده می‌شود، گفت: ما در حال حاضر بدترین دوران را از نظر فقر و فلاکت و بیکاری سپری می‌کنیم این درحالیست که وظیفه دولت اشتغالزایی و توجه به معیشت مردم است.

سبزعلیپور درمورد نقش مجلس در این حوزه گفت: تا زمانی که بحث‌های ما در مجلس به صورت جناحی و حزبی و رفاقتی و بدون در نظر گرفتن منافع مردم پیگیری شود هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد.

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....