تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 مهر 1400 - 20:49
کد خبر : 64198

مذاکره با چین برای ورود فناوری‌های جدید صنعتی سازی مسکن

مذاکره با چین برای ورود فناوری‌های جدید صنعتی سازی مسکن

قاسمی، وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با چین برای ورود فناوری‌های جدید صنعتی سازی مسکن خبر داد و گفت: منابع مالی مورد نیاز از طریق تهاتر نفت تامین می‌شود اقتصاددان: رستم قاسمی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل راه آهن همچنین با بیان این‌که در انتصاب معاونان وزارت راه و شهرسازی خودم

قاسمی، وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با چین برای ورود فناوری‌های جدید صنعتی سازی مسکن خبر داد و گفت: منابع مالی مورد نیاز از طریق تهاتر نفت تامین می‌شود

اقتصاددان: رستم قاسمی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل راه آهن همچنین با بیان این‌که در انتصاب معاونان وزارت راه و شهرسازی خودم تصمیم می‌گیرم و تحت فشار نیستم گفت: مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره محدودیت ۶۰ درصدی صندلی پروازی همچنان برقرار است، اما بر اساس مصوبه این ستاد، کسانیکه دو دُز واکسن خود را تزریق کرده‌اند می‌توانند از سهم بیشتری در جابجایی مسافر برخوردار شوند.

وی گفت: بزودی سامانه‌ای برای ثبت نام متقاضیان مسکن واجد شرایط طبق قانون جهش تولید مسکن بازگشایی می‌شود.

قاسمی در خصوص ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال آینده نیز گفت: البته این به معنای ساخت سالی یک میلیون مسکن نیست چراکه تهیه مقدمات تا ساخت و تحویل مسکن بیش از یک سال و نیم زمان می‌برد و برای رسیدن به این هدف باید سال اول ساخت بیش از یک میلیون مسکن را در دستور کار خود قرار دهیم ضمن اینکه ساخت صنعتی مسکن در دستور کار ماست و به همین منظور برای ورود فناوری صنعتی سازی ساختمان با برخی کشورهای خارجی از جمله چینی‌ها در حال مذاکره هستیم تا فناوری‌های روز را وارد کشور کنیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: البته ساخت سالانه یک میلیون مسکن با نیروی کار و مهندسان ایرانی انجام خواهد شد.

وی از الزام سبز بودن فرم جیم افراد متقاضی مسکن خبر داد و افزود: البته این فرم مشکلاتی داشت که باید اصلاح شود و در شورای عالی مسکن نیز به تصویب برسد.

وزیر راه و شهرسازی از الزام حرکت کشور به سمت اجاره نشینی حرفه‌ای و احیای بافت‌های فرسوده و حذف حاشیه نشینی در شهرها خبر داد و گفت: در هر شهری بر اساس تقاضای متقاضیان و به هر میزان مسکن نیاز داشته باشیم، مسکن خواهیم ساخت.

قاسمی تاکید کرد: منابع مالی مورد نیاز برای همکاری با کشورهای خارجی برای ورود فناوری صنعتی سازی از روش‌های مختلف از جمله تهاتر نفت، پرداخت نقدی یا فاینانس تامین خواهد شد.

وی همچنین از تامین زمین قانون جهش تولید مسکن در ۸۰۰ شهر کشور خبر داد و گفت: بنیاد مسکن ساخت ۴۰۰ هزار مسکن شهری و روستایی را برای ساخت ۲۰۰ هزار مسکن شهری و ۲۰۰ هزار مسکن روستایی آغاز کرده است.

قاسمی افزود: کمبود زمین برای ساخت دو میلیون مسکن نداریم و یکی از اقدامات ما ایجاد بانک زمین در وزارت راه و شهرسازی در مدت سه ماه بود که حدود یک ماه آن گذشته است و بزودی همه زمین‌های موجود شناسایی خواهند شد.

وی گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات معادل ۲۰ درصد تسهیلات کشور در اختیار صنعت ساختمان قرار خواهد گرفت که ظرفیت خوبی برای ساخت و ساز در کشور است

%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B12 9 اقتصاددان نوشته

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....