تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 مهر 1401 - 12:20
کد خبر : 104983

مدیریت کشور با هدف اصلی ایجاد رفاه برای مردم

مدیریت کشور با هدف اصلی ایجاد رفاه برای مردم

(۱۶ اکتبر سال ۲۰۲۲، بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین در پکن گشایش یافت. شی جین‌پینگ به نمایندگی از نوزدهمین کمیته مرکزی حزب کمونیست چین گزارشی را به این نشست ارائه کرد) شی جین‌پینگ در گزارش به بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین گفت: کشور همین مردم است و مردم نیز کشور هستند. حزب کمونیست

(۱۶ اکتبر سال ۲۰۲۲، بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین در پکن گشایش یافت. شی جین‌پینگ به نمایندگی از نوزدهمین کمیته مرکزی حزب کمونیست چین گزارشی را به این نشست ارائه کرد)

شی جین‌پینگ در گزارش به بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین گفت: کشور همین مردم است و مردم نیز کشور هستند. حزب کمونیست چین مردم را در ساختن کشور راهنمایی و رهبری می کند و هدف اصلی آن پشتیبانی از طرف مردم است.

تا سال ۲۰۱۲ ، نزدیک به ۱۰۰ میلیون نفر فقیر در روستاهای چین وجود داشت. شی جین‎‌پینگ به عنوان رهبر چین با تحمل سرما برای بازرسی به دهکده فقیر لو تووان در دل کوهستان رفت. وی در آن سفر فرمان نبرد فقرزدایی را صادر کرد.

گفتار باید به عمل درآید و عمل باید ثمربخش باشد. چین بزرگترین و قدرتمندترین نبرد فقرزدایی در تاریخ بشریت را سازماندهی و اجرا کرد. در مجموع بیش از ۵۰۰ هزار کادر به عنوان مسئولان اول روستاهای فقیر منصوب شدند و بیش از ۳ میلیون کادر برای کمک به روستاها اعزام شدند. در سال ۲۰۲۰، مشکل فقر مطلق پس از هزاران سال درگیر کردن ملت چین، سرانجام حل شد. چین ۱۰ سال زودتر از موعد مقرر به هدف کاهش فقر در دستور کار توسعه پایدار ۲۰۳۰ سازمان ملل دست یافت.

(این دهکده بر فراز کوه دالیانگ در استان سی چوان چین، روی پرتگاهی با ارتفاع بیش از ۱۴۰۰ متر قرار دارد و به همین خاطر دهکده پرتگاه نام گرفته است. در گذشته، نردبان چوبی تنها راه پایین آمدن از صخره ها و ورود و خروج روستاییان بود. کار فقرزدایی چین به مردم محلی برای ایجاد نردبان فولادی، پرورش بز، پرورش زیتون، توسعه گردشگری و توسعه امور آموزش و پرورش و ایجاد ناحیه مسکونی و نقل مکان کمک کرد. تصویر بالا نردبان چوبی و تصویر پائین مدرسه ای در ناحیه مسکونی جدید ساکنان این دهکده را نشان می دهد)

تحقق زندگی خوب برای مردم هدف همیشگی حزب کمونیست چین است. چین بزرگترین شبکه معیشتی مردم جهان را ساخته است. رفاه مردم در برابر خطراتی مانند کهولت سن، بیماری، بیکاری، آسیب های ناشی از کار و فقر به این شکل تضمین می شود.

در سال ۲۰۲۱، درآمد سرانه قابل مصرف ساکنان سراسر چین به ۳۵ هزار و ۱۲۸ یوان رسید که نشان از افزایش ۷۸ درصدی آن تنها ظرف یک دهه دارد. کشور چین از سیاست های مختلفی برای کمک به خدمات مراقبت از سالمندان استفاده کرده تا سالمندان بتوانند در آرامش از دوران سالمندی خود لذت ببرند. میانگین امید به زندگی مردم چین در سال ۲۰۲۱ به ۷۸٫۲ سال افزایش یافته است. حتی در مواجهه با اپیدمی کرونا، در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، میانگین امید به زندگی در چین همچنان با افزایش همراه بوده است.

(یکم مارس سال ۲۰۲۰، هو هان‌یینگ ۹۸ ساله درمان شد و از بیمارستان «لی‌شن‌شان» شهر «ووهان» مرخص شد. مسن ترین فردی که در چین پس از مبتلا شدن به بیماری کرونا درمان شده است ۱۰۸ سال سن دارد)

مردم‌محوری و ایجاد رفاه برای مردم، نماد بارز حزب کمونیست چین است. چین امروز به همچنان تلاشهای خود برای آموزش کودکان، جوانان و نوجوانان، اشتغال و کسب درآمد، مراقبت های پزشکی از بیماران، مراقبت از سالمندان، تأمین مسکن و حمایت از اقشار ضعیف ادامه می دهد و در حال حاضر توانسته است بزرگترین نظام آموزش و پرورش، تأمین اجتماعی، پزشکی و بهداشت و درمان در جهان را ایجاد کند و یکی از امن ترین کشورهای جهان محسوب می شود. همه این موارد تصویر زیبایی از رفاه عمومی را نشان می دهد که در چین در حال شکل گیری است.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....