تاریخ انتشار : دوشنبه 16 تیر 1399 - 16:06
کد خبر : 11644

مدیریت بازار ارز از دست دولت خارج شد

مدیریت بازار ارز از دست دولت خارج شد

مدیر موسسه اقتصادی طیبات، گفت: متاسفانه به نظر می رسد مدیریت بازار ارز از دست دولت خارج شده است. به گزارش اقتصاددان:حجت الاسلام جواد عبادی، با بیان اینکه سیاست های دولت در تثبیت بازار ارز و جلوگیری از افزایش نرخ آن ناکارآمد بوده است ، تصریح کرد: افزایش قیمت ارز در کشور باعث ایجاد مشکلاتی

مدیر موسسه اقتصادی طیبات، گفت: متاسفانه به نظر می رسد مدیریت بازار ارز از دست دولت خارج شده است.

به گزارش اقتصاددان:حجت الاسلام جواد عبادی، با بیان اینکه سیاست های دولت در تثبیت بازار ارز و جلوگیری از افزایش نرخ آن ناکارآمد بوده است ، تصریح کرد: افزایش قیمت ارز در کشور باعث ایجاد مشکلاتی برای اقشار مختلف مردم شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در بازار ارز با آن مواجه هستیم احتکار ارز از سوی برخی صادرکنندگان است ،افزود: طبق برخی از اطلاعات تعدادی از صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات شأن را وارد بازار نکرده اند در واقع به نظر می‌رسد کنترل صحیح بر نحوه چگونگی ورود این ارز به کشور وجود ندارد .

این کارشناس مسائل اقتصادی، با اشاره به گله های رئیس بانک مرکزی در این ارتباط گفت: اگر این مسائل کنترل نشود هر چقدر ارز هم وارد بازار کنیم شاید در کوتاه‌مدت بتواند عرضه و تقاضا را کنترل کند ولی جوابگوی مسائل دراز مدت با توجه به نیازهای کشور نیست.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید نظارت بیشتری بر روی عملکرد کسانی که ارز دریافت کرده‌اند داشته باشد و مدیریت واحدی در ارتباط با موضوع ارز در کشور ایجاد شود، افزود : اگر بازار ارز کنترل نشود این موضوع کشور را با یک بحران جدی مواجه می‌کند.

عبادی با بیان اینکه رئیس بانک مرکزی به نحوی در ارتباط با بازار ارز صحبت می‌کند که گویی دستش بسته و نمی‌تواند کاری انجام دهد در ادامه سخنان خود بار دیگر تاکید کرد : تزریق ارز به بازار مشکلی را از نوسانات موجود در بازار ارز حل نمی کند .

وی با انتقاد از عملکرد های جزیره ای در ارتباط با موضوع ارز در کشور ادامه داد : در همین چارچوب می‌بینیم که بانک مرکزی به جای پاسخگویی به مردم، مطالبه‌گری و گلایه می‌کند در حالیکه هر روز بر حجم مشکلات و آسیب‌های اقتصادی وارد به مردم در این زمینه افزوده می‌شود.

مدیر موسسه فقه اقتصادی طیبات همچنین در این برنامه رادیویی با بیان این که شاهد یک نوع سردرگمی در بین کارشناسان بانک مرکزی هستیم ،گفت : متاسفانه به نظر می رسد مدیریت بازار ارز از دست دولت خارج شده است و باید همچون موضوع کرونا یک ستاد ملی نیز در مورد ارز در کشور ایجاد شود.ع/ گفت وگو

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....