تاریخ انتشار : یکشنبه 29 تیر 1399 - 3:15
کد خبر : 12747

پیمایشی شدن آزادراه برای بومیان محمدیه

پیمایشی شدن آزادراه برای بومیان محمدیه

به گزارش اقتصاددان – ابراهیم مبارک قدم در این باره توضیح داد: با توجه به توافقی که از سوی مقامات استان با معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور به عمل آمد، الگوی ثبت تردد بین دو استان قزوین و البرز از اردیبهشت ماه امسال به تایید مقامات دو استان و شرکت

به گزارش اقتصاددان – ابراهیم مبارک قدم در این باره توضیح داد: با توجه به توافقی که از سوی مقامات استان با معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور به عمل آمد، الگوی ثبت تردد بین دو استان قزوین و البرز از اردیبهشت ماه امسال به تایید مقامات دو استان و شرکت مربوطه رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی افزود: بر همین مبنا مقرر شد که مسیر ۹۸ کیلومتری بین دو استان، به سه مقطع تقسیم شده که تاسیسات پیمایشی شدن مسیر در کیلومتر ۱۷ از مبدا کرج، کیلومتر ۵۲ بعد از خروجی آبیک و کیلومتر ۹۵ بعد از محمدیه و مهرگان نصب شود.

وی افزود: متعاقب این تصمیم اولین دکل مورد نیاز استان قزوین بعد از محمدیه نصب شد که نیاز به هماهنگی با پلیس راه و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای داشت؛ در همین راستا کلیه پلاک های شماره ۷۹ و ۸۹ استان همچنین کلیه پلاک های ع و ت سواری و اتوبوس و مینی بوس از واحد شماره گذاری استان اخذ و در قالب یک فایل به شرکت ساخت ارسال و وارد سیستم سامانه شد.

رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: در هفته گذشته پس از سفر مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین، تجهیزات و پلاک خوان ها بر روی دکل نصب  و از ساعت صفر تاریخ ۱۸ اردیبهشت سامانه پیمایشی به طور آزمایشی فعال شد.

مبارک قدم درباره نحوه محاسبه عوارض پیمایشی آزادراه افزود: نحوه  قرائت سیستم بر حسب پیمایش و میزان عوارض محاسبه شده بدون ضریب تکرار ۴۰۰ تومان میباشد؛ به این صورت که بر اساس محاسبه سیستم تردد خودرو، با رد شدن از دوربین اول ۴۰۰ تومان، بعد از رد شدن از دوربین دوم ۸۰۰ تومان و بعد از رد شدن از دوربین سوم ۱۲۰۰ تومان عوارض اعمال خواهد شد.

مبارک قدم افزود: یکپارچه شدن سیستم سامانه به صورت هوشمند عمل کرده و به صورت اتوماتیک شماره پلاک ها را ثبت خواهد کرد.

وی درباره تکمیل این طرح افزود: مقرر شد به زودی نصب دکل دوم در حوزه آبیک و دکل سوم در استان البرز و همچنین عملیات نصب و تجهیز پلاک خوان انجام شده و سیستم به صورت یکپارچه عمل کند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....