تاریخ انتشار : دوشنبه 7 فروردین 1402 - 13:33
کد خبر : 120416

مدیرعامل «اپل»: خوشحالم که به چین بازگشتم

مدیرعامل «اپل»: خوشحالم که به چین بازگشتم

وی در یک مجمع فرعی تحت عنوان «با هم پیش به سوی آینده» با بیان اینکه هر بار که به چین آمده دستاورد زیادی داشته است، تاکید کرد امسال سی‌امین سال حضور اپل در بازار چین است. اپل در سال ۱۹۹۳ دفتری را در پکن افتتاح کرد. به گفته وی رابطه خودش با چین را

وی در یک مجمع فرعی تحت عنوان «با هم پیش به سوی آینده» با بیان اینکه هر بار که به چین آمده دستاورد زیادی داشته است، تاکید کرد امسال سی‌امین سال حضور اپل در بازار چین است.

اپل در سال ۱۹۹۳ دفتری را در پکن افتتاح کرد.

به گفته وی رابطه خودش با چین را می‌توان حتی از قبل از حضور اپل در پکن مشاهده کرد.

برخی رسانه‌ها اعلام کردند با اینکه روابط کنونی چین-ایالات متحده همچنان تنش آلود است، گروهی از مدیران شرکت‌های‌ آمریکایی از جمله تیم کوک، «ری دالیو» سرمایه گذار ثروتمند و مشهور و «آلبرت بورلا» مدیرعامل شرکت «فایزر» همگی در کنفرانس تجاری چین موسوم به «مجموع سطح بالای توسعه» که شنبه و یکشنبه در پکن برگزار شد،‌ شرکت کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌های خارجی، سفر کنونی کوک به چین همچنین اولین سفرش به این کشور از زمان همه گیری کرونا محسوب می‌شود.

بعد از ظهر جمعه ۲۴ مارس (۴ فروردین) بود که برخی کاربران چینی ویدئویی را در شبکه اجتماعی «ویبو» بارگذاری کردند و گفتند تیم کوک مدیرعامل اپل در یکی از فروشگاه‌های این شرکت در منطقه معروف «سنتیلون» پکن حضور یافته است.

کوک نیز جمعه شب ویدئویی را در ویبو پست کرد و گفت که از دیدن تیم اپل و مشتریان آن شعبه بسیار خوشحال است.

وقتی از حس و حالش در خصوص بازگشت به چین بعد از اپیدمی پرسیدند، گفت احساس بسیار خوبی دارد.

کوک در مجمع سطح بالای توسعه تاکید کرد: هر بار که به چین می‌آیم، چیزی یاد می‌گیرم و آن را با خود می‌برم؛ بیشتر فرهنگ چینی است و فرهنگ چین را بسیار دوست دارم.

مدیرعامل اپل پس از شرکت در مجمع فوق در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: به محض اینکه دیروز وارد پکن شدیم،‌ برای دیدن مشتریان خود سر از پا نمی‌شناختیم.

وی همچنین گفت این بار با دو معلم چینی از روستاهای چین دیدار کرده و یاد گرفته چگونه از فناوری برای آموزش روستایی کمک بگیرد.

رسانه‌های خارجی با توجه به رقابت چین-آمریکا توجه فراوانی به این موضوع کرده‌اند که آیا اپل زنجیره صنعتی خود را به خارج از بازار چین انتقال خواهد داد یا خیر.

با اینکه تیم کوک پس از نشست فوق مستقیما پاسخی به ین سوال نداد اما طی مجمع سطح بالای توسعه بر رابطه ۳۰ ساله میان اپل و بازار چین تاکید کرد.

وی همچنین تصریح کرد سرعت توسعه فناوری پیشرفته بسیار بالاست بنا بر این بسیار ضروری است که جوانان بیشتری برنامه نویسی را یاد بگیرند. کوک در عین حال همچنین گفت در حال حاضر میلیون‌ها تولید کننده و یک زنجیره تامین بسیار قدرتمند در چین وجود دارد.

بر اساس گزارش رسانه‌های خارجی، با توجه به اینکه چین تدابیر پیشگیری از اپیدمی خود را تعدیل کرده،‌ اقتصاد این کشور در حال احیای سریع خود است.

مجمع توسعه چین که با توجه به حال و هوای کنونی اقتصاد در حال احیای چین برگزار شد، یک نشست تعاملی سطح بالا در حوزه سرمایه گذاری به حساب می‌آید. کارآفرینان غربی در این نشست شرکت کردند. شرکت اپل نیز به سرمایه گذاری در چین ادامه خواهد داد.

روزنامه «وال استریت ژورنال» اخیرا در تحلیلی نوشت: علی‌رغم تنش ژئوپلتیکی افزایش‌یافته بین چین و ایالات متحده، سفر مدیران اجرایی شرکت‌های تجاری جهانی به چین نشان می‌دهد شرکت‌های غربی تا چه اندازه امیدوار کسب فرصت‌های تجاری از بازگشایی چین هستند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....