تاریخ انتشار : یکشنبه 2 شهریور 1399 - 18:10
کد خبر : 16378

مدارس کدام استان‌ها بازگشایی می‌شوند؟

مدارس کدام استان‌ها بازگشایی می‌شوند؟

اقتصاددان: محمد محسن بیگی درباره وضعیت بازگشایی مدارس با توجه به هشدارهایی که اخیرا ستاد کرونا در برخی مناطق از جمله تهران برای خطر بازگشایی این اماکن داده است، اظهار کرد: اصل موضوع بازگشایی مدارس، مصوبه ستاد ملی کروناست و تغییری در آن ایجاد نمی‌شود. مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش ادامه داد: بازگشایی مدارس

اقتصاددان: محمد محسن بیگی درباره وضعیت بازگشایی مدارس با توجه به هشدارهایی که اخیرا ستاد کرونا در برخی مناطق از جمله تهران برای خطر بازگشایی این اماکن داده است، اظهار کرد: اصل موضوع بازگشایی مدارس، مصوبه ستاد ملی کروناست و تغییری در آن ایجاد نمی‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش ادامه داد: بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور قطعی است، اما شکل و نحوه بازگشایی با سه سناریو متفاوت در شرایط سفید، زرد و قرمز در نظر گرفته شده است و در وضعیت قرمز بازگشایی نداریم.

مدیرکل دفتر سلامت با بیان اینکه در مناطق عشایری و روستایی به دلیل جمعیت کمتر امکان برگزاری حضوری کلاس‌های درس وجود دارد، گفت: به طور کلی در مناطق سفید و زرد بازگشایی فیزیکی با کنترل مراقبت‌های بهداشتی خواهد بود و دانش آموزان با رعایت توصیه‌های بهداشتی، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده باید در مدرسه حضور داشته باشند همچنین نظارت بر حسن اجرای کار هم مورد توجه است.

محسن بیگی افزود: در مناطق زرد با توجه به شرایط منطقه و مدرسه کلاس‌ها با کاهش تراکم به طور شیفتی برگزار خواهد شد و در این شرایط خانواده‌ها و دانش آموزان باید کمک بدهند تا روند برگزاری کلاس‌ها مناسب باشد.

اما و اگرهای تجهیز مدارس با توجه به شرایط کرونا
او درباره تجهیز مدارس با توجه شرایط کرونا گفت: در مناطقی که شرایط مالی اجازه دهد شیرهای پدالی یا چشمی برای آبخوری و روشویی در نظر گرفته شده است، اما واقعیت این است در برخی مدارس وجود چنین تجهیزاتی عملیاتی نیست در این شرایط گندزدایی فضا و محیط مدرسه مورد توجه ویژه‌ای خواهد بود.

محسن‌بیگی به خانواده‌ها توصیه کرد که برای حفظ سلامت فرزندانشان همکاری لازم را داشته باشند و حتما یک بطری آب در کیف آن‌ها بگذراند و تا حد ممکن است از لوازم شخصی استفاده شود.

مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که با وجود این شرایط آیا تمهیدی برای کمبود مراقبان سلامت اندیشیده شده است یا خیر، تصریح کرد: در حدود ۶۰ درصد مدارس مراقب سلامت ندارند و با توجه به این شرایط وظیفه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر عهده عوامل اجرایی مدرسه خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....