تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 دی 1399 - 23:41
کد خبر : 31508

مخالفت وزیر راه با بازگشت قیمت‌ مسکن به ‌آگهی‌ سایت‌ها

مخالفت وزیر راه با بازگشت قیمت‌ مسکن به ‌آگهی‌ سایت‌ها

وزیر راه و شهرسازی ضمن مخالفت شدید با بازگشت قیمت مسکن به آگهی‌ سایت‌ها، گفت: این کار باعث التهاب‌آفرینی در بازار مسکن می‌شود. اقتصاددان: محمد اسلامی در واکنش به درج مجدد قیمت مسکن در آگهی‌ سایت‌ها اظهار کرد:‌ از دادستانی درخواست کردیم که از درج قیمت در آگهی‌های فروش مسکن سایت‌های اینترنتی جلوگیری کند، نمی‌دانیم

وزیر راه و شهرسازی ضمن مخالفت شدید با بازگشت قیمت مسکن به آگهی‌ سایت‌ها، گفت: این کار باعث التهاب‌آفرینی در بازار مسکن می‌شود.

اقتصاددان: محمد اسلامی در واکنش به درج مجدد قیمت مسکن در آگهی‌ سایت‌ها اظهار کرد:‌ از دادستانی درخواست کردیم که از درج قیمت در آگهی‌های فروش مسکن سایت‌های اینترنتی جلوگیری کند، نمی‌دانیم چه کسی مجوز بازگشت قیمت‌ها را به سایت‌های اینترنتی داده است.

وی افزود: این اقدام هیچ مبنا و پایه‌ای ندارد ، ذهن جامعه را منحرف کرده و برای عده‌ای توهم ایجاد می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:‌ اگر مبنایی برای این کار وجود داشت، می‌گفتیم بازگشت دوباره قیمت‌ها به آگهی‌های خرید و فروش مسکن در سایت‌های اینترنتی شاخص مبنایی دارد.

اسلامی گفت: این کار باعث ایجاد التهاب در بازار مسکن می‌شود، به تازگی بخش مسکن آرام شده و متاسفانه با این کار مجددا التهاب‌آفرینی می‌کنند.

*درج قیمت مسکن در سایت‌ها قماربازی است

درج قیمت مسکن در آگهی‌های فروش سایت‌ها طی دو سال اخیر همواره انتقاد مسئولان و فعالان بخش مسکن را به‌دنبال داشته است. اوایل امسال رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این‌که درج قیمت مسکن در سایت‌های اینترنتی قماربازی است،گفته بود: اگر قیمت ملک را در سایت‌های اینترنتی اعلام نکنند،‌ بازار مسکن به آرامش می‌رسد.

مصطفی‌قلی خسروی با بیان “چنانچه دیگر قیمت ملک را در سایت‌های اینترنتی اعلام نکنند،‌ وضعیت بازار در بلندمدت به آرامش خواهد رسید”، افزود: یک قماربازی در اینجا صورت گرفته است؛‌ «یعنی فردی در خانه نشسته و می‌گوید ما که ضرر نمی‌کنیم به یکی از سایت‌ها مراجعه کرده و قیمت ملک خود را مثلا ۱۸ میلیون تومان اعلام می‌کند. همسایه بالایی که قیمت را ۱۶ میلیون اعلام کرده بود این آگهی را می‌بیند و قیمت ملک خود را ۲۰ میلیون تومان اعلام می‌کند.»

وی افزود: همان فردی که ملک خود را ۱۸ میلیون تومان فایل کرده بود قیمت را به ۲۲ میلیون تومان افزایش می‌دهد. همین گونه قیمت مسکن بالا می‌رود و مردم توان ورود به بازار را نداشته و این بخش کلاف سردرگم می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاران املاک تصریح کرد: این در حالی است که قیمت ملک ۲۲ میلیون تومانی در بازار ۱۶ میلیون تومان هم نیست.

خسروی گفت: هیچ جای دنیا را نداریم که قیمت ملک را در سایت های اینترنتی درج کنند. اینها اسم این کار را شفاف‌سازی گذاشته‌اند، بنده می‌گویم این کار جنجال‌بازی و قماربازی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....