تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 مهر 1399 - 11:58
کد خبر : 21873

مخالفت مجلس با افزایش نرخ بلیت هواپیما

مخالفت مجلس با افزایش نرخ بلیت هواپیما

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که همه کسب و کارها تحت تاثیر ویروس کرونا ضرر کرده‌اند، اما نمی‌توان ضرر و زیان ایرلاین‌ها را از جیب مردم جبران کرد. غلامرضا شریعتی، ضمن مخالفت با افزایش قیمت بلیت هواپیما بیان کرد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یقینا مخالف افزایش قیمت بلیت هواپیما می‌باشد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که همه کسب و کارها تحت تاثیر ویروس کرونا ضرر کرده‌اند، اما نمی‌توان ضرر و زیان ایرلاین‌ها را از جیب مردم جبران کرد.

غلامرضا شریعتی، ضمن مخالفت با افزایش قیمت بلیت هواپیما بیان کرد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یقینا مخالف افزایش قیمت بلیت هواپیما می‌باشد و تاکنون بحث‌هایی که در این حوزه در کمیسیون صورت گرفته است همه اعضاء مخالفت خود را اعلام کرده‌اند، چرا که افزایش قیمت بلیت پروازها هیچ مبنای منطقی ندارد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا، این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته نرخ بلیت ایرلاین‌ها سالی یکبار و در چارچوب قانون و با مجوزهای لازم صورت گرفته است و در سال جاری نیز یکبار افزایش قیمت داشته‌ایم و لذا اکنون هیچ مبنای منطقی برای افزایش مجدد قیمت‌ها وجود ندارد.نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این‌که به بهانه‌های مختلف نظیر به حداقل رساندن ظرفیت هواپیما برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی یا تامین هزینه‌های دلاری نگهداری از هواپیماها، تقاضای مجدد افزایش قیمت‌ها مطرح شود قابل قبول نیست.

کماکان نظارت‌ها نشان می‌دهد که ظرفیت هواپیماها پر است و توجهی به پروتکل‌ها نیز در این حوزه نمی‌شود. هیچ توجیه منطقی برای افزایش قیمت‌ها وجود ندارد.شریعتی تاکید کرد: اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اجازه افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها را بدون هیچ مبنای منطقی نمی‌دهد.نمی‌توان ضرر و زیان ایرلاین‌ها را نیز از جیب مردم جبران کرد.یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد: سیاست‌ گذاری‌های غلط در حوزه حمل و نقل عمومی منجر به تشویق مردم به استفاده از وسیله شخصی نقلیه می‌شود و قطعا مجلس شورای اسلامی اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما را نخواهد داد.

مجتبی یوسفی، ضمن مخالفت با افزایش نرخ بلیت ایرلاین‌ها بیان کرد: بحث افزایش قیمت‌ها در حوزه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل هوایی که نقش بسزایی در جابجایی مسافران در نقاط مختلف کشور دارد بسیار حائز اهمیت است و بعضا سیاست‌گذاری‌های غلط و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها باعث تشویق مردم به استفاده از وسیله شخصی نقلیه شده که تبعات خود را به دنبال دارد.وی در ادامه اظهار کرد: با سیاست‌گذاری‌های غلط در حق مصرف کنندگان اجحاف می‌شود. مگر امروز قیمت بلیت هواپیما ارزان است که ما بخواهیم آن را افزایش دهیم؟ امروز نیز به بهانه وجود پروازهای چارتری و عدم نظارت دقیق در این حوزه شاهد هستیم که بلیت‌ها بر مبنای قیمت اولیه به دست کسی نمی‌رسد و در این حوزه نیز دلال‌ها ورود کرده و ظرفیت‌ها را در اختیار گرفته و به قیمت بالاتر در اختیار مردم قرار می‌دهند.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....