تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1400 - 13:44
کد خبر : 58259

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی بهداشت چه گفتند؟

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی بهداشت چه گفتند؟

صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت با نطق نمایندگان مخالف و موافق در جلسه علنی مجلس بررسی شد. زهرا شیخی مبارکه در نشست علنی نوبت عصر دیروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمع بندی این کمیسیون درباره برنامه پیشنهادی وزیر بهداشت، گفت: وی از سوی این کمیسیون فردی شایسته برای تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش

صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت با نطق نمایندگان مخالف و موافق در جلسه علنی مجلس بررسی شد.

زهرا شیخی مبارکه در نشست علنی نوبت عصر دیروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمع بندی این کمیسیون درباره برنامه پیشنهادی وزیر بهداشت، گفت: وی از سوی این کمیسیون فردی شایسته برای تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شناخته شد.
زهرا شیخی مبارکه در تشریح گزارش کمیسیون بهداشت درباره بررسی برنامه بهرام عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: وی سوابق اجرایی بسیاری در حوزه های بهداشتی و آموزشی داشته و ۳ سال سابقه حضور در جبهه دارد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهم برنامه های وزیر پیشنهادی، عنوان کرد: وی تاکید بر مدیریت کرونا داشته و قرار است فعالیت تمام وقتی به همراه معاونان، مدیران و رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی داشته باشد و انتخاب این افراد را براساس اصل شایسته سالاری قرار خواهد داد.
خانم شیخی افزود: وزیر پیشنهادی بهداشت تاکید بر محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار در حوزه بهداشتی و آموزش پزشکی داشته و قصد دارد نیروهای ماهر و متخصص در این مناطق بگمارد همچنین اجرای سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه بهداشت و آموزش پزشکی سرلوحه کار وی قرار خواهد داشت.
وی ادامه داد: سیاست های کلی جمعیت، یکپارچه سازی بیمه ها، تقویت خانه های بهداشت و تعامل با مجلس در دستورکار عین اللهی قرار دارد. همچنین قانون مداری و توجه و به کارگیری مدیران شایسته که خود باعث مبارزه با فساد می شود در دستورکار وی است و مردم گرایی، اعتقاد به خرد جمعی و مبارزه با خویشاوند سالاری در ساختار وزارت بهداشت از اهم موارد مورد توجه در برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اتخاذ راهبردهای افزایش جمعیت، نهادینه سازی طب سنتی و پوشش همه جانبه بیماران از سوی بیمه ها نیز در برنامه های دکتر بهرام عین اللهی قرار دارد.
به گزارش اقتصاددان به نقل از خانه ملت،   سخنگوی کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس در پایان با اشاره به جمع بندی این کمیسیون پس از بررسی سوابق و برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت، خاطرنشان کرد: مدارک و سوابق وی با واقعیت منطبق بود و در راستای کارکرد وزارت بهداشت قرار داشت، همچنین این کمیسیون وی را فردی شایسته برای تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشخیص داد.

گودرزی:‌ با بحران کمبود پزشک در کشور مواجه هستیم

نماینده مردم بروجرد در مجلس خواهان مقابله با مافیای دارو و تجهیزات پزشکی از سوی وزیر پیشنهادی بهداشت شد و گفت: امروزه با بحران کمبود پزشک در کشور مواجه هستیم.
آقای عباس گودرزی در جلسه علنی نوبت عصر دیروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متأسفانه شاهد کمبود پزشک در کشور هستیم که این موضوع در آینده ایجاد بحران خواهد کرد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی بهداشت از سال ۷۲ تا ۸۳ دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی بود اما هیچ ظرفیتی برای جذب دانشجو ایجاد نشد، به عبارتی در سال ۷۲، ۳۵ دانشگاه، ۳ هزار و ۴۶۲ دانشجو جذب می‌کردند اما در سال ۸۳ این رقم به کمتر از دو هزار و ۹۰ نفر رسید و وزارتخانه نیز این عملکرد را یک دستاورد دانست.
وی ادامه داد: امروز عدم دسترسی به پزشک و خدمات پزشکی از جمله مشکلات مردم محسوب می‌شود، افزایش قیمت برای دریافت خدمات و عدم تمایل پزشکان برای حضور در مناطق محروم و توزیع نامتوازن در حوزه خدمات تخصصی سبب شده مردم در نقاط دور افتاده آواره تهران و مراکز استان‌ها شوند.
گودرزی اظهار کرد: سرانه پزشک عمومی در کشورمان ۱۱٫۷ به ازای هر ۱۰ هزار نفر است اما این رقم در کشورهای پیشرو معادل ۳۰ تا ۵۰ است، همچنین سرانه پزشک متخصص ۵٫۹ به ازای ۱۰ هزار نفر و دندانپزشک ۳٫۲۳ به ازای ۱۰ نفر است در حالی که در کشورهای پیشرو این رقم به ترتیب معادل ۲۰ الی ۳۰ و ۸ است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: با توجه به اینکه هزینه خدمات دندانپزشکی عموماً مربوط به دستمزد است ما شاهد کمبود پزشک در این عرصه هستیم.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در کنکور سال ۹۹ بیش از ۵۹۰ هزار نفر در رشته پزشکی شرکت کردند که تنها ۶ هزار نفر پذیرفته شدند لذا افزایش ظرفیت برای پذیرش دانشجوی پزشکی و توسعه زیرساخت‌های دانشگاهی و دانشکده‌ای علوم پزشکی می‌تواند سبب برطرف کردن مطالبات مردم در این عرصه شود.
وی ادامه داد: طب سنتی یکی از مهمترین عوامل برای مهار کرونا است و کشور چین اعلام کرد ۹۲ درصد بیماران این حوزه را با اینکه مداوا و مابقی را از طریق قرنطینه درمان کرده است اما ۱۴ میلیارد دلار در کشورمان برای مهار کرونا از صندوق توسعه ملی برداشت شد که در این میان طب سنتی جایگاهی نداشته است.
گودرزی اظهار کرد: طب سنتی در کشورمان مظلوم است زیرا برای مجوز ایجاد یک سلامتکده افراد به بیش از ۷۰ جای مختلف مراجعه می‌کنند و آخر نیز نمی‌توانند مجوزی دریافت کنند؛ این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت برای طب سنتی در سال ۲۰۱۴ الی ۲۰۲۳ سند منتشر کرده است؛ چرا طب ایرانی در دانشگاه‌ها تدریس نمی‌شود و چرا صدا و سیما برنامه‌های خود را به طب سنتی اختصاص نمی‌دهد، همچنین باید پاسخ داده شود چرا محصولات تراریخته دارای برچسب نیستند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: آقای عین‌اللهی باید تضمین دهد طرح پزشک خانواده، بیمه سلامت، مقابله با مافیای دارو و تجهیزات پزشکی، ترویج طب سنتی، جبران کمبود پزشک و … را دنبال کند تا مشکلات مردم کاهش یابد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....