تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 - 16:19
کد خبر : 8718

محکومیت ۷ نفر از مدیران بانک سرمایه

محکومیت ۷ نفر از مدیران بانک سرمایه

سخنگوی قوه‌قضائیه روز گذشته در نشست خبری خود با خبرنگاران از صدور رای محکومیت ۷ نفر دیگر از متهمان بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد. غلامحسین اسماعیلی در تشریح آرای محکومیت این ۷ نفر گفت: محمدرضا خانی مدیرعامل وقت بانک سرمایه به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور و پولی و

سخنگوی قوه‌قضائیه روز گذشته در نشست خبری خود با خبرنگاران از صدور رای محکومیت ۷ نفر دیگر از متهمان بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد. غلامحسین اسماعیلی در تشریح آرای محکومیت این ۷ نفر گفت: محمدرضا خانی مدیرعامل وقت بانک سرمایه به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور و پولی و ارزی به‌صورت عمده به تحمل ۲۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۶۴۰ هزار یورو محکوم شد.
همچنین یاسر ضیایی‌شیرکلاهی قائم‌مقام وقت بانک سرمایه به تحمل ۱۵ حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی و ضبط ۵۲ میلیارد ریال وجوه حاصله‌ای که برخلاف قانون کسب کرده بود محکوم شد. خیرالله بیرانوند مدیرعامل وقت بانک سرمایه به تحمل۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی و بهمن خادم عضو هیات‌مدیره بانک سرمایه به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شدند. اسماعیلی ادامه داد: همچنین مهرداد باقری عضو هیات‌مدیره بانک سرمایه به تحمل ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از مشاغل دولتی و پرویز احمدی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شدند. علیرضا حیدرآبادی پور که در جلسه محاکمه حضور نداشت، با رای غیابی به ۱۲ سال حبس تعزیری و محرومیت دائم از خدمات دولتی و جزای نقدی به میزان ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال محکوم شده است. سخنگوی قوه‌قضائیه با بیان اینکه این احکام بخشی از پرونده بانک سرمایه است، اعلام کرد: بخش‌های دیگری هم حکمشان صادر شده و تعدادی همراه حسین هدایتی و تعدادی همراه هادی رضوی و گروه‌های دیگری از متهمان بوده‌اند.

وضعیت مرخصی زندانیان
اسماعیلی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر درباره اقدامات انجام شده برای زندانیان به صدور بخشنامه اخیر رئیس قوه‌قضائیه اشاره کرد و گفت: ۱۱۴ هزار و ۱۹۳ نفر از زندانیان به مرخصی رفتند. سخنگوی قوه‌قضائیه همچنین اعلام کرد که در سال ۹۸ بیش از ۱۰۶ هزار حکم مجازات جایگزین حبس در سراسر ایران صادر شده است. سخنگوی قوه‌قضائیه درباره پرونده عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط‌زیست هم گفت: آقای کلانتری از قبل چند پرونده در دادسرا دارد. اغلب پرونده‌ها راجع به محیط زیست است؛ ازجمله مربوط به تالاب انزلی و بخشی مربوط به فعالیت‌های محیط زیستی در خوزستان و اصفهان و کرمان که مراحل نهایی را طی می‌کند.

دانشجویان دستگیرشده
اسماعیلی همچنین در پاسخ به سوالی درباره دو نفر از دانشجویانی که به تازگی دستگیر شده‌اند، گفت: این افراد به گروه‌های ضد انقلاب به‌ویژه گروهک تروریستی منافقین وصل شده بودند و ارتباطاتی با آنها برقرار کرده بودند و تحت تعلیمات این گروهک به‌دنبال انجام اقدامات خرابکارانه در کشور بودند و یکسری اقدامات ایذایی نیز انجام داده بودند. در بازرسی از منازل آنها اقلام انفجاری کشف شد و این توطئه دشمن با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان خنثی شد. او در پاسخ به سوالی درباره پرونده دو نماینده مجلس که در رابطه با خودرو برای آنها پرونده تشکیل شد، گفت: ما به‌دنبال این هستیم که حتی‌المقدور به پرونده اتهامی مقامات در همان دوره مسوولیت‌شان رسیدگی شود. نواقص پرونده برطرف شده و به‌زودی رای آن صادر می‌شود.

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....