تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 شهریور 1401 - 1:39
کد خبر : 99066

محافظت حسابداران از پولشویی در بحبوحه تهاجم روسیه

محافظت حسابداران از پولشویی در بحبوحه تهاجم روسیه

به گزارش اقتصاددان یک تحلیلگر مسائل اقتصادی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت: ایجاد امکان انطباق با مقررات ضد پولشویی و تحریم های اقتصادی نقش مهمی برای حسابداران است . پایگاهی که در ماه های اخیر چالش برانگیزتر شده است. تهاجم روسیه به اوکراین پیچیدگی هایی را اضافه کرده است که حسابداران برای حل آن

به گزارش اقتصاددان یک تحلیلگر مسائل اقتصادی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت:
ایجاد امکان انطباق با مقررات ضد پولشویی و تحریم های اقتصادی نقش مهمی برای حسابداران است . پایگاهی که در ماه های اخیر چالش برانگیزتر شده است.

تهاجم روسیه به اوکراین پیچیدگی هایی را اضافه کرده است که حسابداران برای حل آن سخت تلاش می کنند. پیروی از تحریم های روسیه پیچیده است زیرا ردیابی روابط و معاملاتی که با مشاغل و افراد مستقر در روسیه مرتبط است دشوار است.
حسابدارانی که به مشتریان خود در زمینه مسائل مربوط به پولشویی و پیروی از تحریم‌ها کمک می‌کنند. این امر مستلزم دانستن این مساله است که مشتری شما کیست ؟ تا در مورد خطر عدم حفظ سطح بالای هوشیاری در چشم‌انداز ریسک فعلی هشدار دهند.
گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، ناظر جهانی پولشویی و تامین مالی تروریسم، در بیانیه ای عمومی خطرات مربوط به جنگ در اوکراین را تشریح کرد . متعاقب این مسأله FATF نسبت به تأثیر تهاجم بر ریسک در محیط پولشویی و تأمین مالی تروریسم و ​​همچنین یکپارچگی سیستم مالی ابراز نگرانی شدید کرد.

خطرات نوظهور شناسایی شده توسط FATF شامل پتانسیل استفاده از دارایی های مجازی و دارایی های رمزنگاری شده برای پولشویی و پتانسیل فعالیت های مخرب سایبری است که می تواند یکپارچگی و ثبات مالی را تضعیف کند.

در همین حال، راهبرد ملی وزارت خزانه داری ایالات متحده برای مبارزه با تروریسم و ​​سایر تامین مالی غیرقانونی ، که در ماه می صادر شد، از حمله روسیه به اوکراین و تحریم های بین المللی ناشی از آن به عنوان تغییری در محیط ریسک مالی غیرقانونی یاد کرد.

در سند خزانه داری آمده است که نخبگان روسیه، الیگارش ها و افراد نیابتی آنها به دنبال ناشناس و پنهان کردن حساب های بانکی، املاک و مستغلات، طلا و سایر دارایی ها در تلاش برای فرار از تحریم های مالی هستند تا بتوانند به تامین مالی، حمایت و بهره مندی از حمله نظامی روسیه ادامه دهند.

تامین مالی غیرقانونی یک تهدید بزرگ امنیت ملی است و هیچ جا به اندازه جنگ روسیه علیه اوکراین که توسط چندین دهه فساد نخبگان روسیه حمایت می شود، آشکار نیست.لذا ما باید راه‌های گریز را ببندیم، با شرکای بین‌المللی کارآمد کار کنیم و از فناوری‌های جدید برای مقابله با خطرات استفاده کنیم.

نقش متخصصان حسابداری

پول شویی فرآیندی است که در آن بازیگران بد دارایی های به دست آمده از طریق تقلب را به درآمدهایی تبدیل می کنند تا به نظر قانونی می رسد. پولشویی از طریق روش های مختلفی انجام می شود که یکی از آنها قیف کردن مقادیر متورم وجوه به دست آمده از طریق مجرمانه از طریق یک تجارت قانونی است.

به عنوان مثال، یک الیگارشی روسی ممکن است از واسطه‌ها برای ایجاد یک شرکت پوسته‌ای استفاده کند که صرفاً برای انتقال دارایی‌های به دست آمده غیرقانونی وجود دارد. سپس شرکت پوسته می تواند در یک قایق تفریحی به ارزش صدها میلیون دلار سرمایه گذاری کند که اولیگارش بتواند از آن استفاده کند و در نهایت بفروشد. هنگامی که قایق تفریحی به یک خریدار قانونی فروخته می شود، درآمدهای غیرقانونی از روسیه به سیستم بانکی بین المللی منتقل می شود تا بدون ترس از سوء ظن مقامات، خرج یا سرمایه گذاری شود.

اگرچه بانکداری، بازار سرمایه، بیمه، بازی و صنایع خودروسازی رایج ترین اهداف طرح های پولشویی هستند، اما سایر مشاغل نیز می توانند تحت تأثیر قرار گیرند.

متخصصان حسابداری با نقش ضد پولشویی عبارتند از:

حسابدارانی که در مشاغل مختلف برای شرکت های خدمات مالی کار می کنند.

متخصصان مالیاتی که ممکن است فرم هایی را تهیه کنند که معاملات بزرگ یا پرداخت های نقدی را گزارش می دهد.

حسابرسان داخلی که فرآیندها و کنترل‌ها را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند سازمان متبوع شان از مقررات پیروی می‌کند و بهترین شیوه‌ها را دنبال می‌کند.

حسابداران پزشکی قانونی که برای تنظیم‌کننده‌ها و مجریان قانون کار می‌کنند تا علیه افرادی که در حال پولشویی هستند، پرونده تشکیل دهند.

حسابرسان صورت‌های مالی، که بعید است فعالیت‌های پولشویی را در صورت‌های مالی شناسایی کنند، اما باید واحدهایی را که حسابرسی می‌کنند درک کنند و بررسی کنند که آیا مشتری مرتکب اعمال غیرقانونی می‌شود که بر صورت‌های مالی تأثیر می‌گذارد یا خیر.

موسسه خبره حسابداران مدیریت(CIMA) مسئول نظارت بر رعایت مقررات مبارزه با پولشویی توسط اعضا در عمل (اعضای CIMA که خدمات حسابداری را به عموم مردم ارائه می کنند) بر اساس قوانین انگلستان است. همه اعضا در عمل متعهد می شوند که از قانون فعلی بریتانیا در مورد پول شویی و تامین مالی تروریسم یا معادل آن در صورتی که در خارج از بریتانیا فعالیت می کنند،پیروی کنند و به عنوان بخشی از فرآیند درخواست و تمدید خود، اظهارنامه سالانه مبارزه با پولشویی را ارائه دهند. این بازگشت به شناسایی شیوه‌های بالقوه پرخطر کمک می‌کند، که توسط تیم استانداردهای حرفه‌ای CIMA پیگیری می‌شود و ممکن است شامل بازدید بازرسی باشد. افراد غیرمتعهد ممکن است جریمه شوند، از فعالیت عمومی تعلیق شوند یا برای اقدامات بیشتر با پولشویی مبارزه می‌کنند که بسیاری از آن‌ها کسب‌وکارها و به‌ویژه مؤسسات مالی را ملزم می‌کنند تا فرآیندها و کنترل‌های داخلی را اجرا کنند که نظارت و بررسی دقیقی انجام دهد. هدف این است که کسب‌وکارها و به‌ویژه مؤسسات مالی واقعاً با مشتریان خود و گرایش‌های مشتریان خود آشنا شوند تا ناخواسته به تبهکاران کمک نکنند که پول‌های کثیف را به پول پاک تبدیل کنند و اهداف کسب و کار و خطرات مربوط به دستیابی به آنها را درک کنند،

در عین حال، CIMA با انتشار طیف گسترده ای از راهنمایی ها در مورد مبارزه با پولشویی و ارائه پشتیبانی مستقیم از رعایت تعهدات، از اعضا در عمل حمایت می کند. CIMA همچنین نقش مهمی در کاهش جرایم اقتصادی از طریق مشارکت های دولتی و خصوصی ایفا می کند. CIMA ریاست مشترک گروه ناظران حسابداری AML (AASG) انجمن ناظران مبارزه با پولشویی را بر عهده دارد، که نماینده صدای حرفه حسابداری بریتانیا در مورد پول شویی و تامین مالی تروریسم است. علاوه بر این، CIMA یکی از اعضای کارگروه مبارزه با پول شویی حسابداری اروپا است که امکان ایجاد پیوندهای قوی با سیاست ها و تصمیم گیرندگان اتحادیه اروپا را فراهم می کند.

کار کردن در این حرفه واقعاً به متخصصان حسابداری اجازه می‌دهد تا اعتبار حیاتی را ارائه دهند که یک قانون، مقررات یا فرآیند تجاری فعلی در یک محیط کنترلی و فرهنگ قوی عمل می‌کند. علاوه بر این، هنگامی که تغییرات یا انحرافات از روند فعلی وجود دارد، ما نقاط ضعف یا خرابی را شناسایی می کنیم.

یکی از مؤلفه‌های کلیدی مبارزه با پولشویی، چیزی است که به عنوان «مشتری خود را بشناسید» شناخته می‌شود، فرآیندی که توسط آن شرکت‌ها هویت مشتریان خود را تأیید می‌کنند و آنها را از نظر رفتار بالقوه کلاهبرداری بررسی می‌کنند. رعایت تحریم ها نیز مستلزم شناخت مشتری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....