تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 - 20:44
کد خبر : 26944

مجلس فرانسه قطعنامه «استقلال قره باغ» را تصویب کرد

مجلس فرانسه قطعنامه «استقلال قره باغ» را تصویب کرد

مجلس ملی فرانسه قطعنامه ای را تصویب کرد که از دولت این کشور می خواهد منطقه قره باغ را به عنوان یک «جمهوری مستقل» به رسمیت بشناسد. اقتصاددان: یک ماه پس از آنکه مجلس سنای فرانسه قطعنامه به رسمیت شناختن «استقلال قره باغ» را با ۱۸۸ رأی موافق- در برابر سه رأی مخالف و ۱۶

مجلس ملی فرانسه قطعنامه ای را تصویب کرد که از دولت این کشور می خواهد منطقه قره باغ را به عنوان یک «جمهوری مستقل» به رسمیت بشناسد.

اقتصاددان: یک ماه پس از آنکه مجلس سنای فرانسه قطعنامه به رسمیت شناختن «استقلال قره باغ» را با ۱۸۸ رأی موافق- در برابر سه رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع- به تصویب رساند؛ روز پنج شنبه (سوم دسامبر) مجلس ملی فرانسه نیز این قطعنامه را تصویب کرد.

این قطعنامه که دارای ارزش نمادین است، از دولت فرانسه می خواهد تا منطقه قره باغ را به عنوان یک «جمهوری مستقل» و با نام رسمی «جمهوری ناگورنو- قره باغ» به رسمیت بشناسد و همچنین به دلیل نقش آفرینی آنکارا در مناقشه قره باغ، فرآیند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را با شرکای اروپایی خود مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.

این در حالی است که دولت فرانسه به عنوان یکی از رؤسای مشترک «گروه مینسک» به خاطر کنار گذاردن نقش بی طرف خود در این مناقشه و حمایت از ارمنستان مورد انتقاد جامعه بین المللی قرار گرفته است.

با این حال، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه ضمن اعلام مخالفت با مفاد این قطعنامه تصریح کرد که جمهوری ارمنستان به این اقدام نیازی ندارد.

وی همچنین تأکید کرد که در صورت اتخاذ یک چنین تصمیمی از سوی مقامات پاریس، فرانسه خود را از ریاست گروه مینسک حذف کرده و از نقش میانجی خود صرفنظر خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....