تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 بهمن 1399 - 20:58
کد خبر : 32171

مجردانی که از سن ازدواج عبور کرده‌اند

مجردانی که از سن ازدواج عبور کرده‌اند

عدم افزایش رقم وام ازدواج در بودجه ۱۴۰۰ در دولت بی تدبیر روحانی که متشکل از افراد پیر و ناکارمد میباشد فاجعه ایی عظیم در مباحث امنیتی،معیشتی،آسیبهای اجتماعی،اخلال در روند زندگی و…به بار خواهد آورد. اقتصاددان: ماجرای تصویب قانون تسهیل ازدواج جوانان به مجلس هفتم بر‌می‌گردد. در این قانون دولت مکلف به تأسیس صندوق ذخیره

عدم افزایش رقم وام ازدواج در بودجه ۱۴۰۰ در دولت بی تدبیر روحانی که متشکل از افراد پیر و ناکارمد میباشد فاجعه ایی عظیم در مباحث امنیتی،معیشتی،آسیبهای اجتماعی،اخلال در روند زندگی و…به بار خواهد آورد.

اقتصاددان: ماجرای تصویب قانون تسهیل ازدواج جوانان به مجلس هفتم بر‌می‌گردد. در این قانون دولت مکلف به تأسیس صندوق ذخیره جوانان، پرداخت وام ودیعه مسکن به جوانان، در اختیار گذاشتن مسکن موقت از سوی شهرداری‌ها، بنیاد مسکن و خیریه‌ها به جوانان، پرداخت کمک هزینه زندگی به آن‌ها بر‌اساس اولویت، ترغیب خانواده‌ها به برگزاری جشن‌های عروسی به صورت گروهی همچون جشن‌های دانشجویی، ترویج ازدواج آسان از طریق رسانه‌ها و متون درسی، طرح مشاوره قبل و بعد از ازدواج و… شد. از همان ۱۲ سال پیش تا کنون هیچ یک از نهاد‌های درگیر با این قانون اقدام به نگارش آیین‌نامه مکتوب و مشخص این قانون نکرده‌اند.

قوانین و اسناد اجرایی نشده در حوزه ازدواج و خانواده، اما به قانون تسهیل ازدواج جوانان محدود نمی‌شود. شهریور‌ماه سال ۹۶ بود که رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی خانواده را در ۱۶ بند ابلاغ کردند؛ این سند بالا‌دستی را بگذارید در کنار قانون تسهیل ازدواج که ۱۲ سالی قدمت دارد و طی ۱۳ بند ترویج ازدواج آسان به هنگام و پایدار را مورد توجه قرار داده است. قانون حمایت از خانواده هم یکی دیگر از اسناد و مصوبات در حوزه خانواده است. ماحصل محصور ماندن تمام این قوانین و اسناد بالادستی در حصار کاغذی و اجرایی نشدن این سیاست‌ها آمار‌های تأمل‌برانگیز طلاق و کاهش چشمگیر ازدواج است،

ه‌گونه‌ای‌که هم‌اکنون چیزی نزدیک به ۱۲ میلیون جوان در حال عبور از سن مناسب ازدواج هستند و از هر چهار ازدواج هم یکی به جدایی می‌انجامد. این بدین معناست که کشور در آستانه بحران خانواده قرار دارد؛ بحرانی که شکل‌های تازه‌ای از همپاشی را وارد ادبیات آسیب‌شناسان اجتماعی کرده است. آن هم در شرایطی که خانواده اساسی‌ترین بنیاد جامعه ماست. بنابراین با آسیب زدن به این کانون و سستی آن می‌توان دیگر ارکان جامعه را هم به راحتی تحت تأثیر قرار داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....