تاریخ انتشار : جمعه 7 شهریور 1399 - 23:22
کد خبر : 16979

توسعه همکاری شرکت فولاد مبارکه و فولاد اسفراین

توسعه همکاری شرکت فولاد مبارکه و فولاد اسفراین

مدیر عامل فولاد مبارکه خبر داد: گسترش همکاری شرکت های فولاد مبارکه و مجتمع صنعتی فولاد اسفراین حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به همراه جمعی از معاونین و مدیران این شرکت با حضور در مجتمع فولاد اسفراین توسعه همکاری های دو شرکت و استفاده از توانمندی و ظرفیت های موجود را در تکمیل بیش

مدیر عامل فولاد مبارکه خبر داد: گسترش همکاری شرکت های فولاد مبارکه و مجتمع صنعتی فولاد اسفراین

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به همراه جمعی از معاونین و مدیران این شرکت با حضور در مجتمع فولاد اسفراین توسعه همکاری های دو شرکت و استفاده از توانمندی و ظرفیت های موجود را در تکمیل بیش از پیش زنجیره فولاد مورد تاکید قرار داد.

به گزارش اقتصاددان ، وی در این خصوص گفت: فولادمبارکه به عنوان بزرگ ترین فولادساز ایران و خاورمیانه یکی از مشتریان اصلی فولاد اسفراین است. این شرکت در پشتیبانی از خطوط تولید خود و با رویکرد حمایت حداکثری از تولیدکنندگان و سازندگان داخلی ، در نظر دارد همکاری های خود را گسترش دهد.

وی با اشاره به ابرپروژه نورد گرم شماره ۲ شرکت فولاد مبارکه گفت: از آنجایی که فولاد اسفراین در تامین بخشی از قطعات اصلی فولادسازان شناخته شده، بر آن شدیم تا در این بازدید زمینه همکاری بیش از پیش دو شرکت را برای استفاده حداکثری از ظرفیت های سازندگان داخلی بررسی نمائیم.
وی در خصوص سطح همکاری های فولاد مبارکه و فولاد اسفراین گفت: در قرارداد احداث ابرپروژه ۴.۲ میلیون تنی نورد گرم ۲ به گونه ای برنامه ریزی نموده ایم که حدود ۵۴ درصد این طرح عظیم با ارزش ۵ هزار میلیارد تومان در داخل کشور و ۴۶ درصد آن توسط شرکت خارجی ساخته شود.
این در حالی است که بخشی از سفارشات این پروژه که غلتک های نورد می باشند، میتواند توسط فولاد اسفراین تامین و از خروج ارز از کشور جلوگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری تمام توان مان را در جهت بومی سازی به کار برده ایم، تا جائیکه با سرمایه گذاری فولاد مبارکه و حمایت های این شرکت از سازندگان داخلی، حدود ۴ هزار قطعه استراتژیک مورد نیاز کارخانه بومی سازی شده است و حدود ۶۸۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی داشته ایم.
به خاطر داشته باشیم در قرارداد قبلی احداث پروژه نورد گرم ۲ با شرکت های سازنده اروپایی، فقط ۲۷ درصد تجهیزات از محل تامین داخل در نظر گرفته شده بود که به دلیل تحریم های ثانویه، آن قرارداد منتفی شد و در قرار داد جدید با رویکرد ساخت حداکثری در داخل کشور سهم داخلی سازی به ۵۴ درصد افزایش یافت که این امر استراتژی و اراده فولاد مبارکه برای تکیه بر دانش فنی مهندسین، کارشناسان و سازندگان داخلی را نشان میدهد.

 

 فولاد مبارکه پشتیبان سازندگان داخلی و رونق تولید است

در جریان این بازدید ایرج میرزائی مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیر عامل فولاد مبارکه و هیئت همراه در کارخانه فولاد اسفراین از حسن اعتماد مهندس عظیمیان به مجتمع اسفراین قدردانی کرد و گفت: این شرکت با فولاد مبارکه قراردادهای مختلفی را در دست اجرا دارد. تا جائیکه در حال حاضر از حدود ۲۰ غلتک نورد فولاد مبارکه ۱۰ غلتک به فولاد مبارکه ارسال شده است همچنین پروژه های دیگری از این شرکت در فولاد اسفراین در حال اجراست.
وی در ادامه با اشاره به اراده فولاد مبارکه برای استفاده از ظرفیت های فولاد اسفراین در ساخت پروژه نورد گرم ۲ خاطرنشان کرد: تامین غلتک های پشتیبان این پروژه که حدود ۶۸ غلتک و دارای وزن زیادی هستند برای اولین بار در ایران اتفاق خواهد افتاد و این به دلیل این است که فولاد مبارکه پشتیبان سازندگان داخلی و رونق تولید است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....