تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 - 12:36
کد خبر : 29131

مثلث کرونا، آلودگی هوا و ترافیک

مثلث کرونا، آلودگی هوا و ترافیک

شهردار تهران درباره سه چالش اصلی تهران گفت: در حال حاضر کرونا اصلی ترین چالش تهران و همه را درگیر خودش کرده است تهران مثل بقیه کلانشهرها از مشکلات ترافیک و آلودگی هم رنج می برد که مشکلات بلند مدتی دارند . از همه مهمتر این که منشاء همه این مشکلات تهران تمرکز است و

شهردار تهران درباره سه چالش اصلی تهران گفت: در حال حاضر کرونا اصلی ترین چالش تهران و همه را درگیر خودش کرده است تهران مثل بقیه کلانشهرها از مشکلات ترافیک و آلودگی هم رنج می برد که مشکلات بلند مدتی دارند . از همه مهمتر این که منشاء همه این مشکلات تهران تمرکز است و عدم تمرکز هم بخشی در اختیار شهرداری تهران نیست و باید دنبال کنیم و امیدوارم آن را حل کنیم.

 

در اقتصاددان به نقل از اسکناس  ،  پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم رویداد تهران ۱۴۰۰ با تبریک روز پرستار و میلاد مبارک حضرت زینب (س) گفت: از کادر درمانی که این روزها فشار بسیاری تحمل می کنند، بسیار سپاسگزارم. هفته های سختی پشت سر گذاشته شده که اوج این بیماری در کلانشهر تهران قابل مشاهده بود. تقریباً بیش از ۹۰ روز آمار روزانه مرگ ۱۵۰ نفر را پشت سر گذاشته می‌شد که کمتر از ۵۰ درصد مربوط به تهران بود. البته خوشبختانه در یک هفته اخیر آمار کرونایی  به شدت کاهش یافته و این موضوع قدردانی از کسانی دارد که در این مسیر تلاش کردند. او در ادامه گفت:  شرایط سختی در اداره کلان شهر پشت سر گذاشته می‌شود و سعی بر این است که با همه مشکلات شهر را آرام نگه داریم و نگذاریم در دل مردم آب تکان بخورد. شرایط شهرداری با دولت متفاوت است. دولت ابزارهایی برای جبران کسری دارد و شهرداری ندارد. تمامی منابع درآمدی شهرداری در بحران کرونا دچار اختلال شده است. چند صد مراکز ورزشی تعطیل و همین ماه با وجود برنامه‌های متعدد، مراکز تعطیل شده‌اند. سازمان فرهنگی و هنری شهرداری بیش از ۵۰ درصد صندلی سینماها را دارد که تقریباً تعطیل شده است. کرونا برای شهرداری یعنی کاهش درآمد.

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....