تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 بهمن 1399 - 14:00
کد خبر : 35932

مبارزه با مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز

مبارزه با مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز

آغاز برنامه سراسری مبارزه با مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز متولی زاده از آغاز دور چهارم اقدام فراگیر با هدف مقابله با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز و تنظیم روشنایی های معابر در سراسر کشور خبر داد. متولی زاده مدیر عامل شرکت توانیر در چهارمین اقدام فراگیر با هدف تعدیل و تنظیم روشنایی معابر و مقابله

آغاز برنامه سراسری مبارزه با مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز

متولی زاده از آغاز دور چهارم اقدام فراگیر با هدف مقابله با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز و تنظیم روشنایی های معابر در سراسر کشور خبر داد.

متولی زاده مدیر عامل شرکت توانیر در چهارمین اقدام فراگیر با هدف تعدیل و تنظیم روشنایی معابر و مقابله با دستگاه‌های رمز ارز‌های غیر مجاز که در مرکز پایش توانیر برگزارشد، گفت:  این برنامه با هدف تعدیل و تنظیم روشنایی معابر و مقابله با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در دو روز متوالی اجرا خواهد شد.

به گزارش اقتصاددان ، او با اشاره به پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص ورود جبهه هوای سرد به کشور، تصریح کرد: صنعت برق با این اقدام فراگیر، برای هفته سرد پیش رو آماده می‌شود.

متولی زاده افزود: همچنین در کنار مقابله با دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز که به نوعی تجاوز به حقوق مردم تلقی می‌شود، توسعه به کارگیری نرم افزار برق من در اخذ گزارش‌های مردمی نیز در دستور کار این برنامه سراسری خواهد بود.

متولی زاده گفت: در حال حاضر ۳۰۲ رمز ارز غیر مجاز در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۴۰ رمز ارز کشف شده است و همچنین پاداش ۲۰ میلیون تومانی برای کشف رمز ارز در نظر گرفته شده است.

متولی زاده بیان کرد: صنعت برق و وزارت نیرو در راستای مصوبه هیئت دولت وزیران آمادگی داشته و برای کسانی که علاقه‌مند هستند نسبت به استحصال رمز ارز اقدام کنند همکاری و تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

او افزود: متاسفانه کسانی هستند که به دنبال منافع زیاد هستند، ولی این وظیفه ما است که با این افراد برخورد لازم را داشته باشیم و خواهش ما از مردم این است که همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر عامل توانیر گفت: ما به سه روش با کسانی که از رمز ارز غیر مجاز استفاده می‌کنند برخورد می‌کنیم که نخست بحث انرژی مصرفی است، دومین روش شناسایی این افراد است و در نهایت اطلاع رسانی و مشارکت مردم انجام می‌شود.

متولی زاده اضافه کرد: در حال هزار ۷۰ دستگاه در سطح کشور شناسایی و جمع آوری شده است. همچنین از سال گذشته ۳۰۰ مگاوات رمز ارز مصرف شده که این رقم معادل برق یک شهر محسوب می‌شود، در واقع کسانی که از این رمز ار‌زهای غیر مجاز استفاده کنند به مقامات قوه قضاییه معرفی خواهند شد.

او بیان کرد: فعالیت ماینر‌های مجاز نیز از سرگرفته شده و اکنون اجازه فعالیت دارند و همچنین با عادی شدن شرایط تامین سوخت، نیروگاه‌ها به شرایط اولیه برگشتند و فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

در ادامه این برنامه همایون حائری، معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو، با اشاره به اینکه آمادگی همیشگی صنعت برق سبب حل به‌موقع مشکلات در زمان بحران می‌شود، افزود: رمزارز‌ها موضوع بسیار مهمی است که این روز‌ها با رشد قابل توجه آن‌ها مواجه هستیم.

حائری با تاکید بر تمرکز بیشتر بر روی فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های موجود گفت: برای گذر موفق از زمان اوج مصرف تابستان باید برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

او در خصوص زلزله روز گذشته سی‌سخت نیز گفت: حفظ آمادگی گروه‌های عملیاتی و کارمندان بخش توزیع می‌تواند در افزایش سرعت عمل هنگام بروز بحران‌ها بسیار موثر باشد.

معاون وزیر نیرو اضافه کرد: موضوع روز ارز‌های غیر مجاز یکی از موضوعات مهم است که با توجه به رشد روز افزون آن‌ها شاهد اقدامات موثر همکاران در زمینه جمع آوری این رمز ارز‌ها در کشور هستیم.

حائری گفت: ما نیاز به یک تمرکز دقیق‌تر در این زمینه هستیم. امیدواریم با استمرار فعالیت‌ها و با برنامه ریزی‌های دقیق‌تر همانند تابستان سال گذشته، تابستان پیش رو را نیز بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....