تاریخ انتشار : یکشنبه 6 فروردین 1402 - 19:45
کد خبر : 120259

ماندگاری شاخص بورس در کانال ۲ میلیون واحد

ماندگاری شاخص بورس در کانال ۲ میلیون واحد

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۶ فروردین) با ۲۰ هزار و ۴۷۸ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۸ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن با ۵۸ واحد کاهش به ۵۹۲ هزار و ۴۹۵ واحد و شاخص قیمت با ۳۴ واحد افت به ۳۵۰ هزار و ۴۳ واحد رسید. امروز در

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۶ فروردین) با ۲۰ هزار و ۴۷۸ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۸ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن با ۵۸ واحد کاهش به ۵۹۲ هزار و ۴۹۵ واحد و شاخص قیمت با ۳۴ واحد افت به ۳۵۰ هزار و ۴۳ واحد رسید.
امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۵ میلیارد و ۹۱۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۳ هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال معامله شد.
همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با پنج هزار و ۵۵۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۸۹۱ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲ هزار و ۹۴۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲ هزار و ۳۵۹ واحد و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۹۴۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.
در مقابل، ایران خودرو (خودرو) با ۹۲۱ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۸۱۰ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۶۴۸ واحد و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید (وامید) با ۵۷۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.
به گزارش اقتصاددان به نقل از ایرنا  ، بر پایه این گزارش، امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، پالایش نفت تهران (شتران) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
گروه فرآورده نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۸۶۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۲ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۱۵ واحد کاهش داشت و به ۲۴ هزار و ۵۰۴ واحد رسید.
در این بازار بیش از ۲ میلیارد و ۶۹۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۰۰ هزار و ۷۸۴ نوبت بود.
فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پالایش نفت شیراز (شراز) و پالایش نفت لاپان (شاوان) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.
همچنین پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شکویا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب) و فرابورس ایران (فرابورس) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....