تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 - 20:55
کد خبر : 32538

مالیات بر حقوق در سال ۱۴۰۰ چه قدر است؟

مالیات بر حقوق در سال ۱۴۰۰ چه قدر است؟

میزان مالیات بر حقوق برای سال۱۴۰۰ تعیین و بر این اساس سقف معافیت مالیاتی ۴ میلیون تومان اعلام شد. اقتصاددان: کلیه افرادی که مشغول به کار بوده و حقوق دریافت می‌کنند، باید بخشی از حقوق خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند. میزان این مالیات در هر سال متفاوت بوده و افراد براساس حقوق دریافتی

میزان مالیات بر حقوق برای سال۱۴۰۰ تعیین و بر این اساس سقف معافیت مالیاتی ۴ میلیون تومان اعلام شد.

اقتصاددان: کلیه افرادی که مشغول به کار بوده و حقوق دریافت می‌کنند، باید بخشی از حقوق خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند. میزان این مالیات در هر سال متفاوت بوده و افراد براساس حقوق دریافتی مالیات می‌پردازند؛ همچنین رقمی به عنوان سقف تعیین می‌شود و افرادی که پایین‌تر از آن دریافت می‌کنند، از پرداخت مالیات بر حقوق معاف خواهند شد.

در سال ۱۴۰۰، سقف معافیت مالیاتی حقوق ۴ میلیون تومان تعیین شد؛ همچنین براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، از حقوق بین ۴ تا ۸ میلیون تومان ۱۰درصد مالیات اخذ خواهد شد. مالیات برای حقوق‌های ۸ تا ۱۲میلیون تومان ۱۵درصد و ۱۲تا ۱۸میلیون تومان ۲۰ درصد خواهد بود.

بر این اساس حقوق‌های ۱۸ تا ۲۴میلیون تومان، باید ۲۵درصد مالیات پرداخت کنند. مالیات افرادی که بین ۲۴ تا ۳۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرند ۳۰درصد و بیش از ۳۲ میلیون تومان نیز ۳۵ درصد تعیین شده‌است.

مالیات بر حقوق در سال ۱۴۰۰ چه قدر است؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....