تاریخ انتشار : دوشنبه 15 فروردین 1401 - 9:03
کد خبر : 83123

مالیات از خانه های خالی عرضه مسکن به بازار را افزایش می دهد

مالیات از خانه های خالی عرضه مسکن به بازار را افزایش می دهد

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: بازار مسکن امسال با شناسایی خانه‌های خالی و اخذ مالیات از آن‌ها به ثبات رسیده و ساماندهی می‌شود. اقتصاددان: آقای محمود محمودزاده گفت: به هیچ عنوان به دنبال این موضوع نیست که یک فرد چه تعداد واحد مسکونی دارد و بلکه ما به دنبال آن هستیم که این واحد‌ها نباید

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: بازار مسکن امسال با شناسایی خانه‌های خالی و اخذ مالیات از آن‌ها به ثبات رسیده و ساماندهی می‌شود.

اقتصاددان: آقای محمود محمودزاده گفت: به هیچ عنوان به دنبال این موضوع نیست که یک فرد چه تعداد واحد مسکونی دارد و بلکه ما به دنبال آن هستیم که این واحد‌ها نباید خالی نگه داشته شوند و باید به بازار عرضه کنند.

دولت از فروردین سال ۱۴۰۰ با راه اندازی سامانه املاک و اسکان اعلام کرد که باید تمامی خانوار‌ها اقدام به ثبت اطلاعات خود در سامانه کنند، اما در یک بازه زمانی با اطلاع رسانی غلط بسیاری از خانواده‌ها به بهانه آنکه ممکن است مالیات از آن‌ها اخذ شود اطلاعات خود را وارد نکردند. اما تاکنون بار‌ها وزارت راه وشهرسازی اعلام کرده اطلاعات تمامی خانوار‌ها در سامانه وجود دارد و باید خانوار‌ها تنها این اطلاعات را تایید و یا اگر نیاز به اصلاح دارد درست کنند.

سامانه املاک و اسکان پارسال در جهت شناسایی واحدهای خالی راه اندازی شد تا از طریق آن خانه‌های خالی به بازار مسکن عرضه یا با شناسایی و اخذ مالیات از طربق آن این بازار را به ثبات رساند.

آمار‌های سازمان امور مالیاتی از پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان مالیات خانه‌های خالی توسط مالکان دارای این واحد‌ها خبر می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....