تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 شهریور 1399 - 12:02
کد خبر : 18889

مالیات‌های جدید در راه است

مالیات‌های جدید در راه است

آیین‌نامه‌های اجرایی احکام مالیاتی قانون بودجه از جمله مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس در حال نهایی شدن است.  بر اساس قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور، انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین موجود در کشور دارای شماره انتظامی شخصی به ارزش ۷۰۰میلیون تومان و بیشتر مشمول مالیات بر دارایی سالانه شدند. این مالیات بر

آیین‌نامه‌های اجرایی احکام مالیاتی قانون بودجه از جمله مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس در حال نهایی شدن است.  بر اساس قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور، انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین موجود در کشور دارای شماره انتظامی شخصی به ارزش ۷۰۰میلیون تومان و بیشتر مشمول مالیات بر دارایی سالانه شدند. این مالیات بر اساس ارزش روز خودرو با نرخ دو دهم درصد محاسبه می‌شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تعادل ،خودروهای در سال تملک، خودروهای متعلق به اشخاص موضوع ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی (یعنی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی، دستگاه‌هایی که بودجه آنها به وسیله دولت تامین می‌شود، شهرداری‌ها و بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی دارای مجوز معافیت از طرف حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری)،  خودروهای تولید شده و مونتاژ داخل پیش از فروش توسط کارخانجات سازنده و مونتاژکننده و خودروهای وارد شده پیش از فروش توسط نمایندگان رسمی، از پرداخت این مالیات معاف شدند. همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند مالیات سالانه خودروهای مشمول تحت تملک خود و افراد تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ماه سال ۹۹ پرداخت کنند. تعویض پلاک خودروها و ثبت نقل و انتقال املاکی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع شده، پیش از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است. نیروی انتظامی اطلاعات موردنیاز را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده و سازمان امور مالیاتی هم مکلف است تا پایان خرداد ۹۹ ارزش روز آن را تعیین و به موجب آیین نامه‌ای اطلاع‌رسانی نماید. بر اساس پیگیریهای انجام شده در وزارت خانه مربوطه آیین نامه‌های احکام مذکور تدوین و در جریان تنظیم و ابلاغ است.


مهلت ارایه صورت‌های مالی حسابرسی شده  تمدید  شد

سازمان امور مالیاتی از تمدید مهلت ارایه صورت‌های مالی حسابرسی شده خبر داد. سازمان امور مالیاتی کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا و در جهت پیشگیری از شیوع آن و به استناد بند ۳ مصوبه بخش اقتصادی هفدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مورخ ۹۹.۲.۷، مهلت تسلیم گزارش حسابرسی موضوع ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده دوره بهار سال ۱۳۹۹ را تمدید کرد.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....