تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردین 1402 - 19:38
کد خبر : 120512

ماجرای تسهیلات به ایرانی ها برای سفر به مصر

ماجرای تسهیلات به ایرانی ها برای سفر به مصر

معاون وزارت گردشگری مصر در کنار تسهیلات گردشگری که در نظر گرفته اعلام کرده ایرانی ها هم می توانند تنها به جنوب سینا سفر کنند بنابراین هنوز ایرانی ها برای سفر به قاهره محدودیت دارند. صنعت گردشگری ایران و مصر سالهاست که دچار محدودیت‌های متعددی است و این دو کشور تنها دفتر حافظ منافع دارند

معاون وزارت گردشگری مصر در کنار تسهیلات گردشگری که در نظر گرفته اعلام کرده ایرانی ها هم می توانند تنها به جنوب سینا سفر کنند بنابراین هنوز ایرانی ها برای سفر به قاهره محدودیت دارند.

صنعت گردشگری ایران و مصر سالهاست که دچار محدودیت‌های متعددی است و این دو کشور تنها دفتر حافظ منافع دارند نه سفارتخانه. ایرانی‌های زیادی هستند که سال‌ها است می‌خواهند به این کشور عربی_آفریقایی سفر کنند اما محدودیت‌های بسیاری پیش پای آنهاست. چون مصر به ایرانی‌ها ویزای توریستی نمی‌دهد و تنها در صورتی برخی از مسافران ایرانی را می‌پذیرد که ویزای تجارت داشته یا برای شرکت در کنفرانسی از سوی یکی از شرکت‌های مصری دعوت نامه داشته باشند. اما سفر همین افراد هم به صورت آزادانه به این کشور نخواهد بود چون در برنامه سفر آنها باید ذکر شود که آن فرد تنها می‌تواند در چه شهرهایی تردد کند.

البته این محدودیت‌ها تنها برای ایرانی‌ها نیست چون مصر قوانین سختگیرانه ای برای پذیرش گردشگران دارد. با این وجود مدتی است که سیاست این کشور تغییر کرده و خواهان آزادی بیشتری برای رونق صنعت گردشگری آن شده اند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از مهر  ،   در تازه‌ترین خبرها، طبق اعلام رسانه‌های مصری، احمد عیسی وزیر گردشگری و آثار باستانی این کشور در یک نشست خبری از تسهیلاتی برای گردشگری این کشور خبر داده و برای چند ملیت اعلام کرده که هر کدام به چه نحوی می‌توانند به مصر سفر کنند.

وزیر جهانگردی و آثار باستانی مصر گفته که ایرانی‌ها می‌توانند به مصر سفر کنند اما با شرایطی. این شرایط داشتن برنامه سفر مورد تأیید توسط یکی از شرکت‌های گردشگری است و دیگری آنکه ایرانی‌ها تنها می‌توانند به جنوب سینا سفر کنند و ویزای فرودگاهی بگیرند. این بدان معناست که ایرانی‌ها نمی‌توانند به شهرهای دیگر از جمله قاهره رفته، به صورت شخصی سفر کنند و ویزای مناطق دیگر این کشور را بگیرند. چون ویزای سینا تنها مخصوص به بازدید از همین منطقه است.

ماجرای تسهیلات به ایرانی ها برای سفر به مصر/ سفر به قاهره ممنوع!

احمد عیسی

احمد عیسی همچنین تسهیلاتی را برای کشورهای دیگر نیز ذکر کرده است از جمله اینکه چینی‌ها گردشگران ترکیه‌ای بدون محدودیت سنی می‌توانند ویزای ورود در فرودگاه‌ها و بنادر بگیرند. گردشگران الجزایری و مراکشی هم در قالب گروه‌های توریستی می‌توانند وارد شده و ویزای ورود از بنادر و فرودگاه‌ها دریافت کنند.

عیسی برای کشورهای دیگر نیز تسهیلاتی که مصر در نظر گرفته را اعلام کرده است. با این حال برخی از ایرانی‌ها به خصوص در شبکه‌های مجازی تصور می‌کنند با اظهارات وزیر گردشگری مصر، درهای ورود به مصر باز شده و همچنان می‌توان از اهرام ثلاثه بازدید کرد. برخی از آژانس‌های مسافرتی نیز از شب گذشته تا کنون آمادگی خود را برای برگزاری تورهای گردشگری مصر در صفحات مجازی اعلام کرده اند.

به ویژه آنکه محمد حسین سلطانی فر رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر نیز در صفحه توئیتر خود با اشاره به تسهیلات جدید دولت مصر برای سفر گردشگران ایرانی نوشت: الحمدالله یک گام به جلو برداشته شد. گردشگران ایرانی می‌توانند در قالب تورهای سیاحتی به شرم الشیخ مسافرت کنند.

اما تسهیلاتی که مصری‌ها به ایرانی‌ها برای سفر داده اند شامل چه چیزی می‌شود و آیا با این تسهیلات می‌توان از اهرام ثلاثه در شهر جیزه یا شهر قاهره پایتخت مصر نیز دیدن کرد؟

در واقع خیر. تسهیلات ارائه شده تنها محدود به ماندن در منطقه تفریحی جنوب سیناست و کسانی که مجوز ورود به سینا را دارند، نمی‌توانند به مناطق دیگر مصر سفر کنند مگر با تأیید مقامات این کشور.

ماجرای تسهیلات به ایرانی ها برای سفر به مصر/ سفر به قاهره ممنوع!

همچنین برای ورود برای ایرانی‌ها به سینا داشتن ویزای ۱۵ روزه الزامی است طبق اعلام سایت‌های مصری، برای دریافت مهر مجوز ورود سینا، لازم است این موارد رعایت شود:

برای تکمیل درخواست ویزا هنگام ورود به مهاجرت مصر در سینا در صف منتظر بمانید

پاسپورت باید حداقل ۶ ماه اعتبار در بدو ورود داشته باشد

حداقل یک صفحه خالی در گذرنامه داشته باشید

از سال ۲۰۲۲، مهر ویزای سینا فقط در فرودگاه‌های شرم الشیخ، سنت کاترین یا تابا برای اکثر ملیت‌ها موجود است

برای ورود به شبه جزیره از طریق هر گذرگاه مرزی دیگری به ویزای تأیید شده نیاز است

پرداخت با کارت اعتباری یا نقدی و اکثر ارزهای نقدی پذیرفته نمی‌شود

هزینه باید به صورت نقدی پرداخت شود و فقط به دلار آمریکا پذیرفته می‌شود

این ویزا به دارنده آن، اجازه را نمی‌دهد که به خارج از استراحتگاه‌های سینا سفر کنند

گردشگران برای ورود به مناطق خارج از سینا به ویزای مصر نیاز دارند.

شبه جزیره سینا در مصر شامل تعدادی از شهرهای تفریحی ساحلی در امتداد دریای سرخ است که مقاصد گردشگری محبوب هستند. این شهرها عبارتند از ضهاب، نویبه، طبا و شرم الشیخ.

استان سینای جنوبی در مصر کم جمعیت ترین استان مصر است که در شرق این کشور واقع شده و نیمه جنوبی شبه جزیره سینا را در بر می‌گیرد. امروزه سینا به دلیل محیط طبیعی، صخره‌های مرجانی غنی و تاریخ کتاب مقدس به یک مقصد گردشگری تبدیل شده است.

صومعه سنت کاترین، یک صومعه کلیسای ارتدکس شرقی و میراث جهانی یونسکو با شهرت جهانی، در بخش مرکزی استان واقع شده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....