تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 - 12:24
کد خبر : 62334

ماجرای تست چشم از زائران اربعین

ماجرای تست چشم از زائران اربعین

 ۵ درصد بیماران کرونایی علائم چشمی دارند بحرانی فوق تخصص شبکیه چشم با اشاره به موضوع تست چشمی از زائران اربعین در بازگشت به کشور، گفت: منظور از این خبر، تست آزمایشگاهی نیست.   بهرام بحرانی فوق تخصص شبکیه چشم در پاسخ به خبر تست چشمی از زائران اربعین گفت: کووید ۱۹ اعضای مختلفی از

 ۵ درصد بیماران کرونایی علائم چشمی دارند

بحرانی فوق تخصص شبکیه چشم با اشاره به موضوع تست چشمی از زائران اربعین در بازگشت به کشور، گفت: منظور از این خبر، تست آزمایشگاهی نیست.

 

بهرام بحرانی فوق تخصص شبکیه چشم در پاسخ به خبر تست چشمی از زائران اربعین گفت: کووید ۱۹ اعضای مختلفی از بدن را درگیر می‌کند که چشم نیز از این قائده مستثنی نبوده و حدود ۵ درصد از بیماران کرونایی علائم چشمی دارند.

او ادامه داد: گزارش‌هایی از درگیری قرنیه، عوارض عروقی شبکیه در بیماران کرونایی وجود دارد، ولی شایع‌ترین نوع درگیری در چشم به صورت عفونت ملتحمه‌ای حاد (کونژونکتویت) است که علائم آن شامل قرمزی چشم، ریزش اشک و ترشح چشمی می‌شود.

دکتر بحرانی اظهار کرد: از ترشحات چشمی می‌توان نمونه برای PCR تهیه کرد که تنها در یک سوم بیمارانی که علائم چشمی کووید ۱۹ را دارند مثبت است.

با توجه به شیوع کم علائم چشمی در بیماران کووید۱۹ و همچنین احتمال کم مثبت شدن تست pcr ترشحات چشمی، از تست pcr چشمی برای تشخیص کووید ۱۹ استفاده نمی‌شود و بیشتر برای مقاصد تحقیقاتی از آن استفاده شده است.

این فوق تخصص شبکیه چشم بیان کرد: در خبرگزاری‌های مختلف به نقل از وزیر راه و شهرسازی گزارش شده است که تست چشمی جایگزین تست pcr برای زائران اربعین شده است. باتوجه به مطالب بالا به سادگی می‌توان متوجه شد که منظور از تست چشمی یک تست آزمایشگاهی نیست بلکه اشاره به این دارد فقط به ظاهر زائران نگاه کرده و درصورتی که زائر از نظر ظاهری بیمار به نظر برسد اقداماتی مانند قرنطینه و درمان برایشان انجام می‌شود و در غیر اینصورت زائر بدون هیچ تستی وارد کشور عزیزمان می‌شود.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....