تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 آبان 1401 - 20:30
کد خبر : 105597

لُرها و تکروی های خانمان سوز

لُرها و تکروی های خانمان سوز

ابوالفضل بابادی شوراب فردگرایی اندیشه ای اجتماعی است که بر ارزش اخلاقیِ فرد تاکید دارد و باور دارد که هر انسانی دارای حریم خصوصی فیزیکی و روانی و دیدگاه فردی و دیگر حقوق اساسی است که در هر شرایطی باید محترم شمرده شوند. در مقابل، تکروی مفهومی متمایز از فردگرایی است، تکروی به رسمیت شناختن

ابوالفضل بابادی شوراب

فردگرایی اندیشه ای اجتماعی است که بر ارزش اخلاقیِ فرد تاکید دارد و باور دارد که هر انسانی دارای حریم خصوصی فیزیکی و روانی و دیدگاه فردی و دیگر حقوق اساسی است که در هر شرایطی باید محترم شمرده شوند.

در مقابل، تکروی مفهومی متمایز از فردگرایی است، تکروی به رسمیت شناختن این حقوق تنها برای خود و یا نزدیکان و سلب آن از دیگرانی که معمولا به چشم رقیب دیده می شوند است.

از نگاه تکروها بخاطر کسب منافع فردی می توان منافع افراد دیگر و جامعه را به هیچ انگاشت و از بین برد.

شوربختانه دیدگاه تکروی در لر نهادینه شده و هر لحظه در این جامعه بازتولید می شود، بطور مثال مدتی پیش شخصی بخاطر رقابت فردی و اختلافات خانوادگی، ادعاهای کذبی را علیه سپهبد تیمور بختیار در افکار عمومی بیان کرد و حیثیت قوم لر را به سخره گرفت.

برخی دیگر که بی توجه به رهنمودهای اندیشمندان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی لر، در کارناوال های انتخاباتی شرکت می کنند و متوجه نیستند و یا شاید هم برای شان اهمیت ندارد که حضور ناآگاهانه شان چه ضربه ای به سرمایه اجتماعی لر در حال و آینده می زند و صرفا به خودنمایی فردی و کسب منافع شخصی خود می اندیشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....