تاریخ انتشار : یکشنبه 26 بهمن 1399 - 21:53
کد خبر : 35377

لزوم کسب مجوز برای اینترنت ماهواره‌ای

لزوم کسب مجوز برای اینترنت ماهواره‌ای

نگاهی به قیمت تاکسی‌های اینترنتی لزوم کسب مجوز برای اینترنت ماهواره‌ای، نگاهی به قیمت تاکسی‌های اینترنتی و تاثیر احتمال سرمایه‌گذاری مورگان استنلی بر قیمت بیت‌کوین، از جمله مهم‌ترین اخبار فناوری روز است. دبیر شورای عالی فضای مجازی گفته است که کاربران اینترنت ماهواره‌ای در ایران باید مجوز کسب کنند. به  گزارش اقتصاددان به نقل از

نگاهی به قیمت تاکسی‌های اینترنتی

لزوم کسب مجوز برای اینترنت ماهواره‌ای، نگاهی به قیمت تاکسی‌های اینترنتی و تاثیر احتمال سرمایه‌گذاری مورگان استنلی بر قیمت بیت‌کوین، از جمله مهم‌ترین اخبار فناوری روز است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفته است که کاربران اینترنت ماهواره‌ای در ایران باید مجوز کسب کنند.

به  گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ، مرکز ملی فضای مجازی برای مواجهه با خدمات اینترنت ماهواره‌ای کارگروه‌هایی تشکیل داده است تا حکمرانی فضای مجازی کشور دچار خدشه نشود.

یک سال پیش، استارلینک خبر از راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای با پوشش جهانی و سرعت بالا داد؛ همین موضوع باعث شد توجه افراد زیادی در جهان به این ماجرا جلب شود. تقریبا ۳ میلیارد نفر (حدود ۴۰ درصد جمعیت دنیا) از دسترسی به اینترنت محروم‌اند و از ۴٫۵ میلیارد نفر مشترک فعلی، بسیاری دسترسی به اینترنت پرسرعت، ارزان و باکیفیت ندارند.

در همین رابطه، دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار کرد که باید تدابیر و مقرراتی برای استفاده‌ی کاربران از اینترنت ماهواره‌ای تدوین شود.

ابوالحسن فیروزآبادی گفت: شبکه ثابت اینترنت کشور دچار نقص است و پاسخگو نیست؛ به همین علت، بار بسیار سنگینی به شبکه موبایل کشور وارد شده و تنها راه‌ حل آن است که شبکه اینترنت ثابت توسعه پیدا کند.

بنا به گفته‌ او، آمدن منظومه‌های ماهواره‌ای ممکن است به یک‌باره، شبکه ملی اطلاعات را به‌طور کلی زیر سؤال ببرد و اگر شبکه ملی اطلاعات نتواند خدمات بهتر، ارزان‌تر و با سرعت و تنوع بیشتر ارائه بدهد، عملاا تحت‌الشعاع شبکه‌های جهانی اینترنت ماهواره‌ای قرار می‌گیرد که «عمدتاً هم آمریکایی هستند.»

دبیر شورای عالی فضای مجازی اشاره می‌کند که توسعه‌ی شبکه موبایل نیز باید در دستور کار باشد تا خدمات متنوع، ارزان‌تر و مناسب‌تری در اختیار کاربران قرار بگیرد.

نگاهی به قیمت تاکسی‌های اینترنتی

سایت راه پرداخت، در گزارشی به موضوع کرایه تاکسی‌های اینترنتی پرداخته است.

در این گزارش آماده که کافی است نیم‌نگاهی به صفحات شبکه‌های اجتماعی تاکسی‌های اینترنتی بیندازید تا از جدال همیشگی مسافران و رانندگان بر سر قیمت مطلع شوید.

باوجوداینکه هرکدام از این دو طرف واقعیت را از دید خود صادقانه بیان می‌کنند، اما دلیل بر نادرست بودن دیدگاه طرف مقابل نیست. بلکه کافی است هرکدام برای دقایقی خود را در جایگاه طرف مقابل بگذارند تا موقعیت را از دید آن‌‌ها هم تجربه کنند. در مورد قیمت تاکسی‌های اینترنتی هم شرایط همین گونه است.

ساختار قیمت‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی پویاست و از عوامل مختلفی مانند مدت‌زمان سفر، مسافت سفر و میزان عرضه و تقاضا تأثیر می‌پذیرد.

شرایط جوی، ترافیک، روزهای خاص و حالا هم ساعات آغاز محدودیت‌های کرونا بر کاهش یا افزایش میزان عرضه و تقاضا تأثیر می‌گذارد.

همه این عوامل کمک می‌کند تا ساختار قیمت‌گذاری منصفانه‌تر باشد؛ به شکلی که هم کاربر راننده و هم کاربر مسافر بتوانند رضایت نسبی از قیمت داشته باشند.

باتوجه ‌به افزایش هزینه‌های ماشین، تعمیرات و ترافیکی که حالا با کمی جابه‌جا شدن در ساعات ۹ صبح و ۸ شب شاهد آن هستیم، باید به راننده‌ها حق دهیم که مبلغ سفر به‌گونه‌ای باشد که انجام سفر برایشان باتوجه ‌به هزینه‌های بنزین، ماشین و زمان سپری شده در سفر، مقرون‌به‌صرفه باشد.

از سمت دیگر هزینه سفر باید به‌گونه‌ای باشد که برای مسافر هم استفاده از تاکسی‌های اینترنتی توجیه اقتصادی داشته باشد، زیرا هزینه‌ی حمل‌و‌نقل بخشی از هزینه‌های جاری زندگی است و نمی‌توان با قیمت‌های غیرقابل‌قبول، سفرهای روزانه را انجام داد.

بهره‌گیری دستگاه‌ها از امضای الکترونیکی

هیات وزیران، آئین‌نامه نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) را مورد تصویب قرار داد.

از جمله مهمترین مفاد آن، بهره‌گیری از امضای الکترونیکی، انجام معاملات و انتشار فراخوان‌ها بر بستر ستاد، حذف کاغذ و رویه های سنتی و موازی و همچنین حذف آگهی روزنامه برای مزایده ها و مناقصه‌ها است.

بررسی‌‌ها نشان می‌‌دهد بهره‌برداری از قابلیت تجهیز اسناد الکترونیکی به امضای الکترونیکی، برای امور اجرایی و نظارتی و نیز حذف کاغذ و رویه‏‌های سنتی و موازی، منجر به حذف حدود یک میلیارد برگ کاغذ و ۱۵۰ هزار مراجعه حضوری در سال می‌شود.

همچنین، بر اساس این آیین‌نامه حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های دولت جهت چاپ آگهی صرفه‌جویی صورت پذیرد.

تاثیر احتمال سرمایه‌گذاری مورگان استنلی بر قیمت بیت‌کوین

بازگشت قیمت بیت‌کوین پس از انتشار خبر احتمال سرمایه‌گذاری مورگان استنلی خبر داد.

مورگان استنلی یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های سرمایه‌گذاری آمریکا در حال بررسی سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین (BTC) است.

شاخه‌ سرمایه‌گذاری مورگان استنلی به نام کانترپوینت گلوبال با سرمایه ۱۵۰ میلیارد دلار ممکن است بیت‌کوین را در صدر فهرست خریدهای خود قرار بدهد.

ساعت‌ها قبل از انتشار خبر، قیمت بیت‌کوین از ۴۸ هزار به ۴۶,۲۵۲ دلار (معادل ۴ درصد) سقوط کرده بود. با انتشار خبر، قیمت بیت‌کوین از ۴۶,۳۰۰ به بالای ۴۷,۳۰۰ دلار (معادل ۳ درصد) بازگشت.

قیمت بیت‌کوین در لحظه تنظیم گزارش به حدود ۴۹ هزار و ۴۰۰ دلار، معادل بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان رسیده بود.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....