تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 - 9:57
کد خبر : 15720

لزوم راه اندازی دادگاه های تجاری براساس منویات رهبری

لزوم راه اندازی دادگاه های تجاری براساس منویات رهبری

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی ایران گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری باید دادگاه های تجاری در کشور راه اندازی شود. اقتصاددان – محمد رضا نجفی منش  اظهار کرد: تا مدتی قبل شروع کسب و کار در کشور به جهت اخذ مجوز های لازم ۷۳ روز طول می کشید و فرد متقاضی

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی ایران گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری باید دادگاه های تجاری در کشور راه اندازی شود.

اقتصاددان – محمد رضا نجفی منش  اظهار کرد: تا مدتی قبل شروع کسب و کار در کشور به جهت اخذ مجوز های لازم ۷۳ روز طول می کشید و فرد متقاضی باید مراحل بسیار مختلفی را طی می کرد که الان این موضوع به سه روز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه پنجره واحد شروع کسب و کار در اتاق بازرگانی راه اندازی شده است، افزود: کشورهای عربستان ، بحرین، اردن و گرجستان در این زمینه شرایط شان بسیار بهتر است.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی های خود به موضوع تاکید داشته اند که یکی تسهیل شروع کسب و کارها و دیگری اهمیت راه اندازی دادگاه های تجاری بوده است که هم اکنون یک پرونده تجاری نیز حداقل ۵۰۰ روز به جهت دادرسی زمان می برد که این زمان باید کاهش یابد.

نجفی منش با تاکید بر اینکه قانون ورشکستگی باید در مجلس فعلی اصلاح شود، بیان کرد: اگر قوانین حمیت از صنایع خرد، حمایت از سرمایه گذاران تبیین شود رتبه ما ۷۰ پله در جهان کاهش خواهد یافت.

وی گفت: تاکنون حدود ۹۰۰ شرکت به بخش خصوصی واگذار شده که ۱۱ شرکت آن دچار مشکل شده اما نباید به خاطر اینکه تعداد بسیار اندکی دچار مشکل شده اند بخش خصوصی را زیر سوال برد؛ کار باید به بخش خصوصی واگذار شود. ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....