تاریخ انتشار : جمعه 12 خرداد 1402 - 22:08
کد خبر : 127656

لاف ساخت ایرباس و‌ بوئینگ

لاف ساخت ایرباس و‌ بوئینگ

رئیس سازمان هواپیمایی کشور: با دانش و زیرساختی که در کشور وجود دارد حتما می‌توانیم هواپیمایی در کلاس ایرباس و بویینگ بسازیم. اقتصاددان :  سازمان هواپیمائی کشور، سازمانی فوق تخصصی  است که رئیس آن در یک وضعیت نرمال یا باید از میان خلبانان با تجربه و یا از بین افراد با تخصص بالا در صنعت

رئیس سازمان هواپیمایی کشور: با دانش و زیرساختی که در کشور وجود دارد حتما می‌توانیم هواپیمایی در کلاس ایرباس و بویینگ بسازیم.

اقتصاددان :  سازمان هواپیمائی کشور، سازمانی فوق تخصصی  است که رئیس آن در یک وضعیت نرمال یا باید از میان خلبانان با تجربه و یا از بین افراد با تخصص بالا در صنعت هوانوردی انتخاب شود. اینکه رئیس فعلی این سازمان مدعی ساخت ایرباس و بوئینگ در ایران است از دو حالت خارج نیست، یا اینکه ایشان از ابتدایی ترین الزامات و پیچیدگیهای صنعت ساخت هواپیمای مسافربری  بی اطلاع هستند، که وامصبیتا و یا اینکه مطلع است، اما برای خوشایند مسئولان لافِ صد من یه غاز میزند که واویلا.

جهت اطلاع رئیس ناآگاه یا لاف زن هواپیمایی، فعلاً بر روی کره زمین در دو نقطه هواپیمای مسافربری متوسط و بزرگ ساخته میشود، آمریکا و اروپا. آمریکا با اینکه پیشرفته ترین کشور صنعتی دنیاست با این حال در پروسه ساخت هواپیماهای بوئینگ از کمک بیش از ۳۵۰۰ شرکت غیر آمریکائی در سراسر دنیا بهره میگیرد، بطوری که بخش زیادی از قطعات این هواپیماها در کشورهای دیگر ساخته میشود.

درست است که مونتاژ نهائی هواپیماهای ایرباس در تولوز فرانسه، سویل اسپانیا و هامبورگ آلمان، تیانجین چین انجام میشود و‌ دفتر مرکزی آن در لیدن هلند است اما ایرباس یک کنسرسیوم اروپائی متشکل از کشورهای اروپای غربی و حتی آمریکا است، در حقیقت این شرکت از تجمیع قدرت تکنولوژی اروپا، آمریکا و صدها شرکت کوچک و بزرگ غیر اروپائی در سراسر دنیا شکل گرفته است.

روسیه بعنوان وارث شوروی سابق صاحب یکی از پیشرفته ترین‌ صنایع هوانوردی و فضائی دنیاست، اگر چه هواپیماهای کوچک و متوسط مسافربری توپولوف، سوخو و یاک را میسازد، اما فاصله کیفیت و ایمنی این هواپیماها با ایرباس و بوئینگ تا آنجاست که بیش از ۸۵٪ هواپیماهای شرکت هوپیمائی ایرفلوت اصلی ترین شرکت هواپیمایی روسیه، ایرباس و بوئینگ هستند.

آقای رئیس هواپیمایی کشور:

– شما که زیرساخت و دانش ساخت ایرباس و بوئینگ را در داخل دارید، چرا ده ها هواپیما را که سالهاست زمین گیر شده اند را تعمیر و راه اندازی نمیکنید، که کاری هزار بار آسانتر از ساخت هواپیما است؟

– به چه دلیل  ژاپن، کره جنوبی، سوئد، آلمان و کلی کشور پیشرفته دنیا به تنهائی قادر به ساخت هواپیماهای متوسط و‌ بزرگ مسافربری نیستند؟

– چرا خیلی از شرکتها، مثل فوکر که هواپیماهای مسافربری کوچک میساختند با آن همه سابقه از این صنعت خارج شدند؟

– دانش ساخت هواپیماهای مسافربری حاصل تجمیع آخرین دستاوردهای علوم، هوا فضا، مواد، کامپیوتر، الکترونیک، پزشکی و غیره است. چرا تا بحال از این امکانات عظیم که فقط آمریکا آن هم بطور نسبی به تنهایی آنها را داراست در جهت توسعه صنعتی کشور استفاده نشده است؟

کسانی هستند که با شنیدن چنین ادعاهای بی مبنا، به وجد آمده، و نگارنده را متهم به خودباختگی و خودکم بینی میکنند، در جواب باید گفت در این مملکت مشکلات  بزرگ و خطرناکی وجود دارد که عدم رفع نسبی آنها آینده کشور را با خطرات بزرگی  مواجه میکند، بهتر نیست بجای سیر و سیاحت در عالم هپروت و لاف زدن، به دنبال راه حلهای ممکن و با تکیه بر امکانات واقعاً موجود برای رفع مشکلات فوری و فوتی مثل، هدر رفت سالانه ده ها میلیارد دلار انرژی، استفاده بهینه از منابع محدود آب، حفظ محیط زیست، کارآمد کردن صنعت خودرو سازی و غیره باشیم. بخاطر نادانی و خوش رقصی آنقدر لاف میزنیم که مردم دیگر توانائی های واقعی مان را هم باور نخواهند کرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....