تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 بهمن 1399 - 14:10
کد خبر : 33918

قیمت نفت رکورد یازده ماهه را شکست

قیمت نفت رکورد یازده ماهه را شکست

به دنبال کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، قیمت طلای سیاه در روز چهارشنبه به بالاترین حد یازده ماهه رسید. اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، به دنبال کاهش موجودی ذخایر نفت خام و بنزین در ایالات متحده که سبب امیدواری به بهبود تقاضا شد، قیمت نفت روز چهارشنبه به بالاترین سطح ۱۱ماهه خود رسید. معاملات آتی نفت

به دنبال کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، قیمت طلای سیاه در روز چهارشنبه به بالاترین حد یازده ماهه رسید.

اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، به دنبال کاهش موجودی ذخایر نفت خام و بنزین در ایالات متحده که سبب امیدواری به بهبود تقاضا شد، قیمت نفت روز چهارشنبه به بالاترین سطح ۱۱ماهه خود رسید.

معاملات آتی نفت خام برنت، با افزایش ۴۸سنت یا ۰٫۸درصد، به ۵۷٫۹۴دلار در هر بشکه رسید که بالاترین حد آن از اواخر فوریه ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد.
معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۳۴سنت یا ۰٫۶درصد افزایش، با قیمت ۵۵٫۱۰دلار در هر بشکه معامله شد. این معیار با رسیدن به قیمت ۵۵٫۲۶دلار در روز سه‌شنبه به بالاترین حد یک ساله خود رسید.

این بازار همچنین به دنبال انتشار اخبار مبنی بر اینکه دموکرات‌ها در کنگره ایالات متحده اولین قدم‌ها را در جهت پیشبرد طرح حمایتی ۱٫۹تریلیون دلاری ویروس کرونا بدون پشتیبانی جمهوری‌خواهان برداشتند، تقویت شد.

موسسه نفت آمریکا گزارش داد که موجودی نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به ۲۹ژانویه، ۴٫۳میلیون بشکه کاهش یافته است. ذخایر بنزین نیز ۲۴۰هزار بشکه کاهش پیدا کرد.

همچنین بر اساس ارزیابی اعضای اوپک مبنی بر احتمال کسری بازار نفت در سال جاری، قیمت نفت تحت تاثیر قرار گرفت و شاهد رشد بود. اوپک پلاس اشاره کرد که ذخایر جهانی نفت تا ماه ژوئن به زیر میانگین پنج ساله سقوط خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....