تاریخ انتشار : یکشنبه 26 مرداد 1399 - 14:30
کد خبر : 15492

قیمت مسکن در پاسداران تهران

قیمت مسکن در پاسداران تهران

اقتصاددان: پاسداران یکی از خیابان‌های طویل در شمال شرق تهران است که در منطقه ۳ و ۴ شهرداری تهران واقع شده، شمال آن در منطقه یک قرار دارد و به میدان نیاوران می‌رسد. قیمت مسکن در این منطقه تنوع بالایی داشته اما به طور کل شمال پاسداران بسیار گران‌تر از جنوب آن است و تفاوت

اقتصاددان: پاسداران یکی از خیابان‌های طویل در شمال شرق تهران است که در منطقه ۳ و ۴ شهرداری تهران واقع شده، شمال آن در منطقه یک قرار دارد و به میدان نیاوران می‌رسد. قیمت مسکن در این منطقه تنوع بالایی داشته اما به طور کل شمال پاسداران بسیار گران‌تر از جنوب آن است و تفاوت قیمت در شمال و جنوبش بسیار بالا بوده و حتی تا ۳برابر هم می‌رسد.

ترکیب بافت سنتی و مدرن، وجود خانه‌های ویلایی و آپارتمانی کنار هم، تنوع بالای متراژ، دسترسی مناسب و… از عواملی است که پاسداران را به منطقه‌ای دلنشین برای سکونت بدل کرده و موجب شده تا جزو مناطق نسبتا گران در تهران محسوب شود. برای یک خانه نوساز حداقل باید متری ۴۰میلیون تومان پرداخت کرد و سقف قیمت هم بستگی به امکانات و موقعیت ملک دارد که برای آپارتمان‌های نزدیک نیاوران تا ۸۰میلیون تومان و حتی بیشتر هم قیمت دارد.

یکی از مشاوران املاک درباره قیمت‌ها در منطقه پاسداران تهران به اقتصادآنلاین گفت: قیمت‌ها در این منطقه بسیار متفاوت است برای مثال در بوستان‌ها، بوستان ۴ ارزان‌تر و بوستان ۲ گرانتر از سایر بوستان‌هاست و یا قسمت‌هایی در بوستان ۷ وجود دارد که می‌توان با متری ۲۸میلیون تومان هم خانه قدیمی و با سال ساخت بالا خرید. اما به طور کلی قیمت هر متر مربع یک واحد آپارتمان نوساز در بوستان‌ها حدود ۵۰میلیون تومان است. یک واحد ۱۰۰متری ۴سال ساخت در بوستان دوم متری ۶۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده درحالیکه در فروردین ماه بنایی با سن مشابه در بوستان دوم متری ۳۴میلیون تومان بوده‌است.

وی در ادامه اظهار داشت: یک واحد ۸۵متری ۲۰سال ساخت در عراقی ۲میلیارد و ۶۵۰میلیون تومان یعنی متری ۳۱میلیون تومان فروخته شده‌است. یک واحد ۱۹۰متری نوساز در گلستان متری ۷۰میلیون تومان، ملکی ۷۰متری و ۸ساله در خیابان هروی متری ۳۶میلیون تومان و یک بنای ۱۵۰متری یک سال ساخت در بهارستان متری ۵۵میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است که ابتدای سال قیمت‌های موارد مشابه تقریبا یک دوم این‌ها بوده‌است.

صاحب بنگاهی در این منطقه درمورد قیمت ویلا در پاسداران بیان کرد: خانه ویلایی برای خرید کم پیدا می‌شود یعنی تمایل زیادی برای فروش خانه ویلایی در منطقه پاسداران وجود ندارد و برخلاف آپارتمان پیدا کردن ویلایی که تمام معیارهای متقاضی را داشته باشد کمی سخت است. قیمت‌ها نیز متفاوت است. برای مثال یک ویلای ۲۵۰متری و ۲۵ساله در کوی تک شهیدعراقی متری ۱۰۰میلیون تومان و یک ویلای ۳۰۰متری ۲۰سال ساخت در نیستان متری ۹۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است و اگر ملکی نوساز برای خرید پیدا شود، قیمت‌ها بسیار بالاتر از این خواهد بود.

برای رهن کامل نیز باتوجه به وجود برخی آپارتمان لوکس در منطقه، قیمت‌ها متفاوت است. اما به طور کلی از حدود ۳۰۰میلیون تومان می‌توان واحدی مناسب برای رهن کامل یافت و برای یک واحد ۱۰۰متری باید چیزی حدود ۵۰۰میلیون تومان ودیعه پرداخت کرد.

یکی از بنگاه‌داران منطقه درباره افزایش قیمت‌ها به اقتصادآنلاین گفت: قیمت‌ها به نسبت قبل از عید حتی ۱۰۰درصد هم افزایش داشتند به طوریکه خانه نوساز در ارزان‌ترین جای پاسداران حداقل متری ۴۰میلیون تومان است و این موضوع تنها به بحث فروش ختم نمی‌شود و در بحث اجاره نیز رکود شدیدی را شاهد بودیم. تقاضای مردم برای ملک در این منطقه، هم برای اجاره و هم برای خرید، کاهشی محسوس داشته که به نظر می‌رسد با ادامه روند افزایشی قیمت‌ها، کاهش تقاضا نیز ادامه‌دار باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....