تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهریور 1399 - 16:58
کد خبر : 16654

قیمت مسکن در منیریه تهران چند؟

قیمت مسکن در منیریه تهران چند؟

قیمت مسکن در محله منیریه پایتخت برای واحدهای نوساز از متری ۱۹میلیون تومان شروع می‌شود و تا متری ۲۷میلیون تومان هم می‌رسد. برای رهن کامل یک واحد ۹۰متری نوساز در منیریه ۲۷۰میلیون تومان ودیعه مورد نیاز است. به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین، محله منیریه یکی از محله‌های قدیمی تهران است که در جنوب

قیمت مسکن در محله منیریه پایتخت برای واحدهای نوساز از متری ۱۹میلیون تومان شروع می‌شود و تا متری ۲۷میلیون تومان هم می‌رسد. برای رهن کامل یک واحد ۹۰متری نوساز در منیریه ۲۷۰میلیون تومان ودیعه مورد نیاز است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین، محله منیریه یکی از محله‌های قدیمی تهران است که در جنوب تهران و منطقه ۱۱ شهرداری پایتخت قرار دارد. این محله جز محله‌های شلوغ محسوب شده و جمعیت آن روز به روز در حال افزایش است. بافت این محله قدیمی و فرسوده بوده و دسترسی بسیار مناسبی به وسایل نقلیه عمومی و همچنین سایر نقاط شهر دارد.

قیمت مسکن در این محله تقریبا بالا است و از محله‌های گران قیمت مسکن در منطقه ۱۱ به شمار می‌رود. میدان حسن آباد، خیابان وحدت و امام خمینی از خیابان های مهم و معروف این محله محسوب می‌شود.

یک کارشناس مشاور املاک در محله منیریه در خصوص قیمت مسکن در این محله به اقتصادآنلاین گفت: قیمت مسکن در منیریه تهران تقریبا در سطح بالایی قرار دارد و برای واحدهای نوساز بین ۱۹ تا ۲۷میلیون تومان برای هر متر مربع متغیر است. واحدهای قدیمی‌تر نیز بر اساس سن بنا، موقعیت، مصالح به کار رفته در بنا و… قیمت‌گذاری می‌شود.

وی ادامه داد: منیریه دسترسی خوبی به سایر نقاط تهران دارد به همین دلیل تقاضا برای آن تقریبا بالاست. یک آپارتمان نوساز و ۱۵۰متری در ابوسعید متری ۱۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. قیمت یک واحد آپارتمان ۸۲متری و ساخت سال ۸۳ در خیابان شیخ هادی متری ۱۸میلیون تومان و در مجموع یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان اعلام شده است.

این کارشناس مشاور املاک افزود: قیمت مسکن در همه جای تهران افزایش زیادی داشت و عوامل زیادی به این افزایش قیمت دامن زد که نرخ ارز و طلا از جمله این عوامل به حساب می‌آید و قیمت مسکن در یک سال پیش در منیریه نصف رقمی بود که اکنون اعلام می‌شود. یک واحد آپارتمان ۶۷متری و دوخواب که ۱۵ سال از ساخت آن می‌گذرد، در خیابان انصاری ۹۸۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: مالک یک واحد ۹۵متری و نوساز در ژیان پناه، قیمت واحد را ۲میلیارد و ۱۷۰میلیون تومان اعلام کرد. همچنین قیمت واحدها در طبقات مختلف متفاوت است. مثلا یک واحد آپارتمان ۱۴۳متری و یک سال ساخت در طبقه اول متری ۲۵میلیون تومان و در طبقه هفتم متری ۲۷میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

به گفته این کارشناس مشاور املاک یک واحد ۴۷متری و ۲۰سال ساخت در میدان منیریه متری ۱۶میلیون تومان معامله شد. همچنین یک واحد نوساز ۱۰۱متری در سه راه ابوسعید متری ۲۵میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی در خصوص رهن و اجاره آپارتمان در محله منیریه گفت: به همان نسبت که قیمت مسکن در خرید و فروش افزایش داشته، رهن و اجاره هم این افزایش قیمت را تجربه کرده است. مثلا یک واحد آپارتمان ۱۱۵متری نوساز در فرهنگ با ۳۵۰میلیون تومان رهن و ۳میلیون تومان اجاره واگذار می‌شود. برای یک واحد ۱۰۵متری و ۳سال ساخت در خیابان اسدی منش باید ۱۵۰میلیون تومان رهن و ۴میلیون تومان اجاره پرداخت کرد.

این کارشناس مشاور املاک در پایان اظهار داشت: دسترسی آسان مردم به نرم‌افزارهای فایلینگ املاک، کار را برای ما دشوار کرده و اکثر مردم فکر می‌کنند از این طریق با حذف واسطه سود می‌کنند، در صورتیکه این طور نیست و این امر موجب افزایش قیمت مسکن هم می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....