تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 - 11:27
کد خبر : 21746

قیمت لوازم خانگی ایرانی منطقی افزایش یافته است

قیمت لوازم خانگی ایرانی منطقی افزایش یافته است

غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و نوسانات قیمت دلار در بازار قیمت لوازم خانگی ایرانی به صورت منطقی افزایش یافته است. حمیدرضا غزنوی روز دوشنبه اظهارداشت: در صورتی که مواد اولیه و ورق های فولادی مورد نیاز به موقع در اختیار تولید کنندگان ایرانی قرار

غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و نوسانات قیمت دلار در بازار قیمت لوازم خانگی ایرانی به صورت منطقی افزایش یافته است.

حمیدرضا غزنوی روز دوشنبه اظهارداشت: در صورتی که مواد اولیه و ورق های فولادی مورد نیاز به موقع در اختیار تولید کنندگان ایرانی قرار گیرد کمبودی در بازار لوازم خانگی نخواهیم داشت.

 

تامین مواد اولیه مشکلات تولید کنندگان داخلی

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران یادآورشد: تامین مواد اولیه یکی از مشکلات مهم تولید کنندگان لوازم خانگی است، زیرا عرضه کم لوازم ‌خانگی باعث افزایش قیمت آن در بازار می‌شود.

غزنوی اظهارداشت: هر چه عرضه لوازم خانگی در بازار بیشتر شود قیمت ها نیز بیشتر تعطیل می شود و این نیازمند تامین مواد اولیه، مواد پتروشیمی و  ورق های فولادی با قیمت مناسب برای تولیدکنندگان است.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران با بیان اینکه هرچه هزینه ها افزایش یابد قیمت تمام شده تولید نیز افزایش قابل توجهی خواهد داشت، گفت: در حال حاضر شرایط برای افزایش تولید در کشور فراهم است اما تولید کنندگان باید مواد اولیه مورد نیاز خود را با قیمت های مناسب و مصوب دریافت کنند.

وی تاکید کرد: ما هیچ راهی برای حمایت از تولید داخل نداریم و برای جلوگیری از قاچاق کالا و لوازم خانگی به کشور و تنظیم بازار و جلوگیری از فعالیت سودجویان و قاچاقچیان، باید در زمینه رفع موانع تولید تلاش کنیم.

گردش مالی ۵۰ تا ۶۰ هزارمیلیارد تومانی بازار لوازم خانگی

غزنوی با بیان اینکه سالانه بازار لوازم خانگی ایران بین ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد، افزود: اگر کارخانه‌های تولید لوازم خانگی با حداکثر توان کار کنند و عرضه کالا در بازار بیشتر شود گردش مالی این بازار نیز افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

غزنوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به علت مشکلات موجود به طور متوسط کارخانه های تولید لوازم خانگی در کشور با ۶۰ درصد ظرفیت کار می کنند، در حالی که برخی از این کارخانجات  با ظرفیت ۱۰۰ درصدی نیز فعال هستند.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران در پاسخ به این سوال  مبنی بر اینکه چرا برخی از برندهای ایرانی در فروشگاهها به اسم برندهای خارجی به خریداران عرضه می شود، افزود: متاسفانه عده‌ای سودجو این کالاها را در بازار به اسم کالاهای خارجی به مردم عرضه می‌کنند و جا دارد که نهادها، سازمان حمایت و اتحادیه ها با این معضل به طوری جدی مقابله کنند.

اجرای کند طرح جمع آوری لوازم خانگی فاقد شناسه  

غزنوی با اشاره به طرح جمع آوری لوازم خانگی فاقد شناسه برای جلوگیری از قاچاق لوازم خانگی به داخل کشور، گفت: هر چند که این طرح در حال اجراست اما روند آن بسیار کند است و بعضا می‌بینیم که در بازار به درستی این طرح اجرا نمی شود

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران معتقد است که قاچاق همچنان از مشکلات اساسی بازار لوازم خانگی است و با وجود تلاش در این زمینه همچنان می بینیم که کالاهای قاچاق در فروشگاه ها به مردم عرضه می شود.

وی یادآورشد: واردات لوازم خانگی از ابتدای سال ۹۷ ممنوع شده است و با افزایش قیمت ارز، واردات آن دیگر صرفه اقتصادی ندارد، لذا در این مقطع شرایط خوبی برای افزایش تولید در کشور فراهم شده است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....