تاریخ انتشار : شنبه 21 خرداد 1401 - 16:31
کد خبر : 90648

قیمت سکه و دلار به پرواز درآمد

قیمت سکه و دلار به پرواز درآمد

امروز شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ با افزایش قیمت دلار و قیمت اونس طلا بازار سکه و طلا در ایران هم به پرواز در آمد . اقتصاددان: بررسی هسته مرکزی بازار حکایت از جو هیجانی در بین معامله گران قیمت دلار به علت قطعنامه شورای حکام علیه ایران دارد. به باور برخی از معامله گران قطعنامه

امروز شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ با افزایش قیمت دلار و قیمت اونس طلا بازار سکه و طلا در ایران هم به پرواز در آمد .

اقتصاددان: بررسی هسته مرکزی بازار حکایت از جو هیجانی در بین معامله گران قیمت دلار به علت قطعنامه شورای حکام علیه ایران دارد.

به باور برخی از معامله گران قطعنامه شورای حکام نشان گر تغییر مواضع آمریکا و اروپا در قبال ایران است و حتی احتمال فعال شدن مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم های سازمان ملل را مطرح می کردند.

و به همین علت قیمت دلار در بازار ارز امروز شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ به پرواز در آمد. نرخ دلار امروز بالای سقف مقاومتی جدید معامله شد.

افت قیمت دلار در صرافی ملی

در صرافی ملی هم در ابتدی معاملات امروز قیمت فروش دلار ۲۶ هزار و ۷۶۹ تومان اعلام شد که نسبت به روز پنجشنبه گذشته تقریبا ۱۲۳ تومان کاهش پیدا کرده بود.قبل از ظهر امروز قیمت دلار صرافی بر روی ۲۶ هزار و ۸۴۴ تومان قرار گرفت و در نیمه ظهر به قیمت ۲۶ هزار و ۸۰۳ تومان مبادله شد. این قیمت در مقایسه با دو روز قبل ۸۹ تومان افت را نشان می دهد.

قیمت دلار متشکل تقریبا ثابت شد

در بازار متشکل ارزی هم امروز قیمت دلار در ابتدای معاملات با ۲۶ هزار و ۶۲۷ تومان به فروش رسید. نرخ دلار متشکل قبل از ظهر امروز با ۲۶ هزار و ۶۸۰ تومان معامله شد که نسبت به روز پنجشنبه گذشته ۸۰ تومان ارزان تر بود. نرخ دلار متشکل ظهر امروز نسبت به ۲ روز قبل تقریبا ثابت بود و در محدوده ۲۶ هزار و ۶۷۷ تومان معامله شد.

قیمت دلار و سکه به پرواز درآمد

بازار جهانی طلا روز گذشته رشد چشمگیری را تجربه کرد و تا نزدیک محدوده ۱۸۸۰ دلار پیشروی کرد. قیمت اونس طلا ظهر امروز با ۱۸۷۲ دلار نرخ گذاری شد .

با افزایش قیمت دلار و قیمت اونس طلا بازار سکه و طلا در ایران هم به پرواز در آمد . هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز به ۱ میلیون و ۴۸۲ هزارو ۲۰۰ تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش تقریبا ۳۹ هزار و ۲۰۰ تومان بالاتر بود.

سکه بازان هم امروز با قدرت از کانال ۱۵ میلیون تومان عبور کردند . قیمت فلز زرد رنگ داخلی امروز نزدیک به ۶۳۰ هزار تومان گران تر از دو روز قبل بود. قیمت سکه در زمان نوشتن این گزارش ۱۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان معامله شد. ارزش ذاتی سکه در محدوده ۱۴ میلیون و ۳۶۶ هزار تومان بدست می آمد و حباب سکه در محدوده ۸ درصد بود. فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت بازاری آن هم بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است اما سکه بازان به روند صعودی قیمت دلار خوشبین هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....