تاریخ انتشار : دوشنبه 29 دی 1399 - 20:42
کد خبر : 31919

قیمت سکه وارد کانال ۹ میلیون تومانی شد

قیمت سکه وارد کانال ۹ میلیون تومانی شد

 قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۱۰/۲۹ قیمت طلا و سکه امروز، برخلاف ثبات بهای طلای جهانی و با پیروی افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به نُه میلیون و ۸۳۴ هزار تومان رسید. قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تغییر چندانی نداشت و در پایین‌ترین قیمت

 قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۱۰/۲۹

قیمت طلا و سکه امروز، برخلاف ثبات بهای طلای جهانی و با پیروی افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به نُه میلیون و ۸۳۴ هزار تومان رسید.

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تغییر چندانی نداشت و در پایین‌ترین قیمت یک ماه و نیم اخیر ایستاد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۸۲۶ دلار و ۷۹ سنت ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۲۶ دلار و ۶۰ سنت رسید.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا،  به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار جهانی شرکت اکسی کورپ، بازار طلا در سطوح فعلی نسبتا حمایت شده مانده زیرا رشد اخیر قیمت دلار آمریکا به دلیل تقاضا برای دارایی امن بوده است.

دلار آمریکا در برابر ارزهای رقیب نزدیک به بالاترین حد خود در چهار هفته اخیر ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد.

بسته کمک کرونایی آمریکا بزرگ است و حدود ۱.۹ یا ۱.۵ تریلیون دلار به اقتصاد تزریق خواهد شد که در هر صورت برای طلا مثبت است. جو بایدن، رییس‌جمهور منتخب آمریکا هفته گذشته بسته محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری را برای تحرک بخشیدن به اقتصاد رونمایی و اعلام کرد می‌خواهد در ۱۰۰ روز نخست حضورش در کاخ سفید، ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کووید۱۹ تزریق شود.

طلا پناهگاه مطمئن در برابر تورم و کاهش ارزش پول به شمار می‌رود و از این سیاست‌های محرک اقتصادی سود خواهد برد.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشتند: به جای فلزات ارزشمند، دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه ممکن است در حال حاضر به دارایی‌های امن تبدیل شده باشند و این مسئله در کوتاه‌مدت روی قیمت طلا تاثیر خواهد گذاشت. با این حال دورنمای طلا در بلندمدت مثبت مانده است زیرا انتظار می‌رود دلار در بلندمدت ضعیف بماند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۸۱ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۰۷۸ دلار و ۵۹ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۳۸۵ دلار و ۲۹ سنت رسید.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه ۲۹ دی ساعت ۱۹، با ۱،۱۴۶ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۱،۸۰۱ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۱ هزار و ۷۹۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۱ هزار و ۱۹۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه ۲۹ دی ساعت ۱۹، با ۱،۴۰۳ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۶،۳۹۳ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۶ هزار و ۳۹۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۵ هزار و ۷۹۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم نُه میلیون و ۲۹۷ تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید نُه میلیون و ۸۳۴ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۹۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و دو میلیون تومان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....