تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 تیر 1401 - 12:49
کد خبر : 94323

قیمت سوخت سی‌ان‌ج چقدر افزایش پیدا کرد؟

قیمت سوخت سی‌ان‌ج چقدر افزایش پیدا کرد؟

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قیمت سی‌ان‌جی برای مصرف‌کنندگان تغییر نمی‌کند. در اطلاعیه اداره کل روابط عمومی وزارت نفت آمده است: «پیرو مصوبه مورخ ۱۸ تیر ۱۴۰۱ دولت در خصوص تعیین کارمزد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی، به اطلاع مردم می‌رساند، تعیین قیمت ۵۷۰ تومان برای هر مترمکعب سی‌ان‌جی، به هیچ

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قیمت سی‌ان‌جی برای مصرف‌کنندگان تغییر نمی‌کند.

در اطلاعیه اداره کل روابط عمومی وزارت نفت آمده است:

«پیرو مصوبه مورخ ۱۸ تیر ۱۴۰۱ دولت در خصوص تعیین کارمزد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی، به اطلاع مردم می‌رساند، تعیین قیمت ۵۷۰ تومان برای هر مترمکعب سی‌ان‌جی، به هیچ عنوان به معنای تغییر قیمت برای مصرف‌کنندگان نیست و صرفاً برای نحوه محاسبه کارمزد جایگاه‌داران اعلام شده است.

بدیهی است مابه‌التفاوت قیمت فعلی سی‌ان‌جی یعنی ۴۵۳ تومان تا رقم اعلام شده از سوی دولت پرداخت می‌شود و قیمت هر مترمکعب سی‌ان‌جی برای مصرف‌کنندگان همان نرخ قبلی ۴۵۳ تومان است.»

احتمال افزایش قیمت بنزین؟

گفتنی است، حمید حسینی، دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی درباره احتمال افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: دولت اگر علاقه هم داشته باشد قیمت‌ها را تغییر دهد باتوجه به وضعیت اقتصادی جامعه و فشار تورمی که وجود دارد، هیچ اقدامی جهت افزایش قیمت گازوئیل و بنزین انجام نخواهد داد. امسال ارز ترجیحی را حذف کرده و پایه گمرکی را از دلار ۴۲۰۰ تومانی به دلار ۲۳ هزار تومان افزایش داده، این دو عامل خود بیشترین تورم را بر کشور تحمیل کرده به طوری که یک سال گذشته تورم بیش از ۱۲ درصد بوده است. بنابراین اگر دولت هم بخواهد افزایش قیمت اعمال کند نظام اجازه نمی‌دهد در این جهت حرکت کند و مجددا شوکی به اقتصاد کشور وارد شود.

او افزود: در صورتی صلاح است که افزایش قیمت اتفاق بیفتد کلیاتی که در برنامه هفتم توسعه که در دست تهیه است، مصوب شود. همچنین دولت و مجلس توافق کنند قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند. اینکه قیمت‌ها باید باتوجه به افزایش قیمت جهانی انرژی باید تغییر کند، درست است، اما اینکه چگونه می‌توان این کار را انجام داد که جامعه دچار تنش نشود، بسیار اهمیت دارد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....