تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 شهریور 1399 - 20:08
کد خبر : 17992

قیمت روز خودرو (۹۹/۶/۱۹)

قیمت روز خودرو (۹۹/۶/۱۹)

یک کارشناس اقتصادی درباره علت گرانی خودرو گفت: مشکل بازار خودرو صرفا کمبود عرضه نیست بلکه وضعیت کلی اقتصاد باعث رشد قیمت در همه بازار‌ها شده است. به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد آنلاین؛ امیرحسین کاکایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به افزایش روزانه قیمت خودرو اظهار کرد: درحال حاضر تولید خودروسازان

یک کارشناس اقتصادی درباره علت گرانی خودرو گفت: مشکل بازار خودرو صرفا کمبود عرضه نیست بلکه وضعیت کلی اقتصاد باعث رشد قیمت در همه بازار‌ها شده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد آنلاین؛ امیرحسین کاکایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به افزایش روزانه قیمت خودرو اظهار کرد: درحال حاضر تولید خودروسازان در وضعیت مناسبی قرار دارد اما دلیل کمبود خودرو در بازار، تعهدات معوق شرکت‌ها است که بخشی از تولید خودروسازان را دربرمی‌گیرد و بازار فعلی را با کسری همراه کرده است.

او ادامه داد: از طرفی افزایش نرخ ارز باعث به وجود آمدن انتظارات تورمی در همه بازار شده و جو روانی این موضوع قیمت خودرو را افزایشی کرده است.

به گفته کاکایی، علاوه بر موارد گفته شده مشکل اصلی بازار خودرو و سایر بازارها وضعیت کلان اقتصادی است، چراکه باوجود تورم روبه بالا نمی‌توان انتظار کاهش قیمت‌ها را داشت.

این کارشناس بازار خودرو تصریح کرد: فعلا موضوع عرضه خودرو در بورس کالا مطرح شده که اگر اجرا شود می‌تواند تاثیر قابل توجهی در کنترل بازار داشته باشد اما در غیر این صورت بازار خودرو همچنان درگیر افزایش قیمت و رکود خواهد بود.

قیمت روز خودرو ۱۹ شهریور۹۹
قیمت خودرو در بازار امروز ۱۹ شهریور ماه نیز با افزایش همراه شد؛ طبق اعلام اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل، امروز قیمت پراید۱۱۱ در بازار آزاد ۱۱۰میلیون، پراید۱۳۱ حدود ۹۷میلیون و پراید۱۳۲ هم ۹۹میلیون تومان است.

بر این اساس قیمت تیبا صندوقدار به ۱۱۸میلیون و تیبا۲ به ۱۳۲میلیون تومان افزایش یافت؛ همچنین قیمت ساینا هم به ۱۳۳میلیون تومان رسید.

در بازار آزاد امروز، قیمت کوییک‌ دستی و کوییک‌آر به ترتیب ۱۳۸ و ۱۴۳میلیون تومان است.

قیمت انواع پژو در بازار آزاد
قیمت پژو ۲۰۶ تیپ۲ در بازار امروز به ۱۸۸میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ۵ به ۲۳۳میلیون و پژو۲۰۶ صندوق‌دار هم به ۲۳۰میلیون تومان رسید.

قیمت پژو ۲۰۷ در آستانه ۴۰۰میلیون
امروز قیمت پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس ۱۷۴میلیون تومان، پژو پارس سال ۱۹۵میلیون و سمند ال‌ایکس ۱۷۳میلیون تومان اعلام شد؛ همچنین قیمت پژو۲۰۷ دستی در بازار امروز به ۲۷۵میلیون و مدل اتوماتیک این خودرو به ۳۹۰میلیون تومان رسید؛ مشتریان رانا نیز می‌توانند این خودرو را با قیمت ۱۹۲میلیون، دنا را ۲۶۰میلیون و دنا پلاس را ۲۸۹میلیون تومان از بازار آزاد بخرند.

قیمت خودرو‌های مونتاژی در بازار آزاد
بر همین اساس، امروز قیمت هایما S۷توربو به ۶۶۰میلیون، سراتو ۷۰۰میلیون و ساندرو استپ‌وی به ۴۱۵میلیون‌ تومان افزایش یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....