تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 - 12:07
کد خبر : 37193

قیمت دلار در فاز جدید

قیمت دلار در فاز جدید

سمت و سوی انتظارات معامله گران ارز تغییر کرد و این تغییر موجب افزایش قیمت دلار در معاملات پشت خطی شد. به گزارش اقتصاددان،معامله گران دلار گارد صعودی گرفته اند؛ آن ها در معاملات پشت خطی روز جمعه، خریدهای ارزی خود را افزایش دادند، عاملی که موجب شد این ارز در مقعطی بالای ۲۵ هزار

سمت و سوی انتظارات معامله گران ارز تغییر کرد و این تغییر موجب افزایش قیمت دلار در معاملات پشت خطی شد.

به گزارش اقتصاددان،معامله گران دلار گارد صعودی گرفته اند؛ آن ها در معاملات پشت خطی روز جمعه، خریدهای ارزی خود را افزایش دادند، عاملی که موجب شد این ارز در مقعطی بالای ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان مورد معامله قرار بگیرد. به گفته فعالان، مجموعه اخبار در روزهای تعطیل به گونه ای بود که سمت و سوی انتظارات معامله گران ارزی را تغییر داد.یکی از این اخبار نحوه انعکاس سخنان محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور بود. از قول وی نقل شد که دولت برای مدیریت تحریم ها ناچار به افزایش قیمت دلار شده است. البته این سخنان از سوی خود واعظی رد شد و اعلام کرد جملات وی درست منتقل نشده است. بانک مرکزی نیز به این سخنان اعتراض کرد. اما بخشی از بازار نقل قول اولیه را پذیرفت و بار دیگر اتهام دولت به دخالت افزایشی در بازار ارز برجسته شد. اتهامی که نوسان گیران ارزی روی آن موج سواری می کنند.

اخبار اثرگذار متناقض در بازار ارز

حمله آمریکا به سوریه، انفجار در یک کشتی تجاری تحت مالکیت اسرائیل و اظهارات سخنگوی کاخ سفید مبنی بر عدم برداشتن تحریم ها با وجود آمادگی برای گفتگوهای دیپلماتیک از جمله اخباری بودند که در روزهای تعطیل، نگاه معامله گران افزایشی بازار را به خود جلب کردند. در مقابل این خبرها، کاهشی ها عنوان می کردند که تحریم ها با آزادسازی یک میلیارد دلار ایران از کره جنوبی، آماده ترک خوردن است. معامله گران کاهشی دلار باور دارند، زیر سایه تمام خبرهای بد، دو طرف در حال حل اختلافات خود هستند و انعطاف هایی را برای رسیدن به توافق به خرج داده اند.

قیمت دلار در فاز جدید

بانک مرکزی دست به کار می شود؟

شماری از بازیگران ارزی باور دارند، ممکن است، خریدها در ابتدای هفته افزایش پیدا کند، ولی بازارساز با عرضه خود مانع از رشد قابل توجه قیمت ها خواهد شد. از نگاه آن ها، از یک سو بازارساز نسبت به مرز ۲۶ هزار تومانی حساسیت دارد و این مرز به نوعی خط قرمز سیاست گذار محسوب می شود و از سوی دیگر، صحبت های منتشر شده در رسانه ها مبنی بر نقش دولت در گرانی ارز، موجب خواهد شد که بانک مرکزی تمایل بیشتری برای جلوگیری از رشد دلار داشته باشد. در واقع، سیاست گذار مایل نیست یک روز پس از اظهارات منتسب به رییس دفتر دولت در مورد نقش دولت در رشد قیمت دلار، اجازه دهد که قیمت اسکناس آمریکایی افزایشی شود. درست است که ریس دفتر دولت اظهارات منتسب به خود را تلویحا تکذیب کرد. با این حال، افزایش قیمت دلار، می تواند نگاه ها را به سرعت به سمت دولت بچرخاند، امری که مسلما مورد علاقه سیاست گذار نیست.البته عده ای نیز باور دارند بازارساز تا نقطه ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومانی دست به عرضه خاصی در بازار نخواهد زد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....